Dvärgkaniner iFokus

Dvärgkaniner

Etikettom-dvärgvädur
Läst 3140 ggr
pepsigumman
0

Nån som vet?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min kanin äter "pretty pets" som foder och finns typ stjärnor o sånt o massa olika färger sen finns det gröna typ stavar, hon äter upp dom och lämnar det andra kvar i skålen o äter inte förrens hon får nya gröna stavar. Varför gör hon så :O?

Slänger in en bild på henne oxå :)

malin--a
0

Antar att hon äter det hon gillar mest :)
Om jag har förstått det rätt så är det pellets+gröna stavar?

pepsigumman
0

1# Jaha :P  Men om du kollar den här sidan så http://www.tpwwebshops.com/smadjur/kanin/pretty-pets-kanin-1.html ser du förpackningen, du kanske sett den innan?

malin--a
0

#2 Nej den har jag aldrig sett innan :)
Jag skulle rekomendera dej att byta till en annan pellets, utan massa gottegrejer i. Stampe och Kanin & Marsvinspellets som finns på Granngården är jättebra!
Man kan nästan tänka sej det själv, om någon skulle ställa fram en skål med bönor och en med godis så väljer nästan alla självklart den med godis ;)

pepsigumman
0

#3 Jo jag har faktiskt tänkt att göra det :) Men när jag köpte henne så sa dom att hon äter det fodret o ja ville inte byta men sen har ja läst att det är som socker o inte så nyttigt. Sen har ja frågat folk osånt o sagt att ja ska köpa pellets på granngården, men har inte granngården här så måste åka till uddevalla o de gör jag till veckan :)

malin--a
0

Då får vi hoppas att hon börjar äta den pelletsen :)
En del kan va lite "sura" när dom är tvugna att byta.

Emmsann
0

#4 Blanda det gamla med det nya och i lugn takt så minskar du det gamla fodret tills det bara finns nytt. Detta för att magen ska få ställa om sig och hon ska få slippa diare osv :-)

//Emma

Bamse 08
0

Jag andvänder pretty pets min kanin äter allt. Jag har sett att sjänorna osv.är grönsaker. jätte nytigt du kanske har något annat men min är jättebra

What doesn't kill you makes you stronger.

[ninnakm]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Istället för det rekommenderar jag Mästers eller Edel. Det är för mycket (tycker jag) salt och socker i stampe och Carrier.