Dvärgkaniner iFokus

Dvärgkaniner

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 1196 ggr
[ElisabethYL]
0

Glad :)

Den 19 september 2010 fick jag hem en mycket maager kanin från en bekant som hade haft honom i karantän efter ett stort tillslag mot en person som vanvårdade x-antal kaniner…

I fredags var jag till veterinären med honom och fick beskedet att han återhämtat sig helt ifrån vanvården han var utsatt för och att det inte var någon ökad risk vid kastrering…

Han är nog det goaste husdjuret jag nånsin haft.., idag är han väldigt social och rädd att bli övergiven igen - men nnars märker man inte av några spår av vanvården.

Emmsann
0

Vad skönt att även denna saga slutade lyckligt :-)

//Emma

malin--a
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Vad skönt :D och vad fint av dej att ta hand om honom :)

[ElisabethYL]
0

Det är nog nästan han (och de andra tre kaninerna) som tar hand om mig Flört

Glömde skriva att det är han som är på avataren, men det är en gammal bild eftersom jag och tekniska prylar inte kommer nå vidare överens…

[ElisabethYL]
0

Så snart han vant sig vid foderstat (brukar trappa ner succesivt i sånna här lägen) så ska jag boka tid för kastrering av honom och chipsmärkning av honorna…

Kan säga att veterinären vart såpass tagen när jag nämde hur Tomasz haft det att han frågade om jag ville ha rabatt på hälsokontrollen och kastreringen… Det är jag inte van vid, trotts att jag aft ganska många vanvårdade djur vid det här laget..

[Djurlinnea]
0

Vad bra att det slutade lyckligt som i många tragiska sagor :D

Bamse 08
0

Vad bra att du tog and om honom

What doesn't kill you makes you stronger.

Fridaaaa
0

Skönt att göra:)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[ElisabethYL]
0

Nu är lille Tomasz kastrerad och allt har gått enligt planerna :)

Han vägde 790-800 gram när han kom hem till mig efter att ha varit i karantän hos en bekant, idag väger han 1,8 kg..

Hoppas på många fina år tillsammans med honom (och mina andra kaniner förståss..)