Problem?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej!
Jag hämtade hem min kaninunge i onsdags och hon är super söt och så. Men jag är lite orolig. När jag stoppar in handen i buren och typ plockar lite så hoppar hon på den. Hon biter elr river inte men hon hoppar på armen och står på den. Vad är det hon gör? Är hon revirskyddande elr?
Tacksam för svar!
Kul att du äntligen fått hem henne!
Eftersom hon nyss är hemkommen så tror jag det där speglar sig lite i osäkerhet, revisskyddande och kanske tidigare livserfarenheter eller genetiskt då vet inte vet om hennes föräldrar var sådana eller om något hänt hos uppfödaren.
Låt det ta sin tid att lära känna varandra. Ibland kan det gå några dagar upp till ett helt halvår eller kanske ännu längre för att skapa ett förtroende för varandra. Det viktigaste är att du inte håller på att pilla för mycket både i buren eller henne utan låter henne ta första steget ut. Vänta med att städa om det så behövs fram tills hon känner sig trygg i sitt nya hem. Risken för en dålig start i det nya hemmet eller dåliga "minnen" från barndomen som sedan dyker upp längre fram är ganska stora så ta det bara jätte lungt även om du är ivirig att gosa och klappa och lära känna men hon måste välja när hon vill lära känna dig.
//Emma
Man ska låta kaninen vara en vecka kanske beror på.
för att bo in sig.
Sen kan man plocka upp den men jag vet inte varför den står på din arm?
Men det är nog att hon inte har fått bo in sig.
What doesn't kill you makes you stronger.