(s) kaninunge
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag säljer nu min kaninunge som jag bara haft i några dagar.
Ålder: 8 veckor & 3 dagar
Kön: Hona
Färg: Havanna
Ras: Dvärgvädur
Jag säljer henne för att hon är revirskyddande och det är inte så roligt om man vill ha en "goskanin". Jag vill ha 250kr för henne. Fast priset är inte det viktiga, utan det är att hon får ett hem. Jag köpte henne för 350.
Uppfödaren ville inte ha henne tillbaka.
På bilden är hon lite yngre än hon är nu.
Tycker absolut inte du ska sälja henne förens du vet hur hon funkar. Inte så konstigt att hon är det med tanke på nytt hem, nya dofter och nya människor men givetvis gör du som du vill men mitt förslag är att avvakta och som jag skrev i ditt tidigare inlägg att låta henne ta första steget. Man lär inte känna en kanin på en dag och jag tror folk håller med mig.
//Emma
jag vet det men det som är konstigt är att hon va inte så i början. Första dagen så var hon hur snäll som hellst. Men sen så blev hon så. Mina förra kaniner har aldrig gjort så när dom har varit nya :S Men vet inte hur det blir. Jag känner att jag inte orkar ha en "Jobbig" kanin. Min syster hade två kaniner som var så och det var inte roligt. Jag känner bara en jobbig och orolig känsla och det är inte kul.
Är du verkligen säker på att du inte ska ge henne en chans? Tänk dej själv att flytta från din familj till ett helt annat ställe, det är klart att man beter sej lite annorlunda några dar eller så! Innan man bestämmer sej för att sälja måste man iallafall ha gett den en ärlig chans…
♥
Ge henne en chans! Man säljer inte en kanin som man har haft i några dagar. Låt henne boa in sig hos dig, hon har ju inte ens börjat känna sig hemma. Hon kanske är i en känslig ålder också? Klart det är jobbigt för henne som precis har flyttat ifrån sin mamma och syskon, hon kankse bara är rädd och osäker.
Jag har också en jobbig kanin, han har bitit mig flera gånger och jag kan inte ens hålla i honom. Jag säljer han inte för det, utan försöker lösa problemet först. Ska kastrera honom och se om hans beteende förändras.
Men jag vet inte vad jag ska göra med henne. Ska jag bara låta henne vara elr ska jag hålla på med henne? Ååh jag blir så trött på att allt ska gå åt H******t för mej…Hade längtat så himla mycket efter en liten kanin och så kan jag inte ens hålla på med henne…
#5 Låt henne vara i några dagar! Visst vill du ha en kanin att kunna gosa med för det vill vi alla men egentligen ska du inte gosa med henne förens du lärt känna henne och hon vågar komma fram till dig vilket kan ta flera veckor. Det går inte att lära känna en kanin på några dagar. Det är verkligen aldrig kaninens fel och säljer du henne nu får hon en väldigt dålig start i livet med många nya dofter, familjer, människor osv. Du tar ett förhastat beslut. Vänta 3 veckor innan du gör något.
//Emma
Hon är inte rädd elr så. För en stund sen så satt jag brevid hennes bur och hade öppningen öppen och då skuttade hon ut efter en stund. När hon var utanför buren så skuttade hon runt i rummet och så skuttade hon lite på mig.
Men tror ni att det kommer att försvinna elr? asså att hon är så där revirskyddande.
#7 Ja det kommer försvinna men på vissa kaniner sitter det kvar ända in i tonåren och tonårens slut då det är ganska vanligt med sådana kaniner. Men jag menar, både du och jag som är tonåringar nu är ju precis som en kanin i tonåren, vi vill ju inte att någon ska komma in på våra rum eller hur ;-)
//Emma
Okej, men ingen annan av våra kaniner har varit så, konstigt.
Hahah nej det vill man ju inte ;)
#9 Alla är olika!
♥
Jag tycker att det låter absolut inte som att du har tänkt igenom ditt beslut med att skaffa ett djur om du inte ens kan ta en sån ''naturlig'' sak?! Alla djur är individer och olika och man får faktiskt vara berädd att acceptera dom som dom är, annars borde man inte ha djur! Kaniner är flykt djur och det är absolut inte naturligt för dom att vara knädjur så det är inte konstigt att dom behöver mycket träning och inte minst TÅLAMOD.
Kika jättegärna in på vår kanin-blogg vettja!
www.kaninkul.devote.se!
Kram på er! / Linnéa & Timjan.
Nu är det så här att jag behöver inte någon som säger till mej om mitt liv. Min mamma ska ringa uppfödaren och prata med henne. Det här är en tråd som man ska skriva i om man är intresserad av kaninen. Jag följer bara mitt hjärta. Jag har skit svårt för kritik för jag har fått det i hela mitt liv, är så trött på det. Mitt liv mina beslut!
Kommentaren ändrad då svordomar inte hör hemma här /Moderator
Ditt liv dina beslut - självklart. Men skaffa inte djur om du inte kan ta ansvar för dom! Dina beslut så länge dom bara påverkar dig.
Kika jättegärna in på vår kanin-blogg vettja!
www.kaninkul.devote.se!
Kram på er! / Linnéa & Timjan.