Hjälp med bedömning av hull!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag undrar lite om kaninens hull. Vad jag har förstått ska man känna ryggrad och revben lite, men inte för mycket för att det ska vara hälsosamt. Men man tar inte alls med magen i beräkningen? Ifall de har en ganska runt mage, men är smal över ryggen? Tar tacksamt emot alla åsikter! (Skickar med en bild på vårt lilla odjur där ni kan se hans vikt lite också=))
Ställs han ut eller är i avel? Enligt mig kan en kelkanin aldrig vara för tjock eller ha för mycket hull. Det är med en sak säkert inte hälsosamt med lite för mycket fett på kroppen men sålänge kaninen inte får andra viktrelaterade problem så får dom gärna ha några extra gram ;-) Enligt mig då!
En avel- eller kanin som ställs ut ska ju ha ett hull och en vikt anpassad för sin ålder och ras.
Jag ser inte så tydligt på bilden om han har en kramgo mage men det lilla jag ser så ser det bra ut!
//Emma
Jag får inte fram bilden av någon konstig anledning :s Men ryggraden känns iallafall lite på alla kaniner, det ska inte vara så där jättemycket att man reagerar över det. Men kaniner är som människor, en del är lite smalare och det kan man inte göra mycket åt, medans andra är lite rundare, alltså, så länge han verkar må bra så är det bra :) Och eftersom han är wienertecknad går han ju inte att ställa ut, så då spelar det ingen större roll =)
♥
Tack för era svar :)
Han är sällskapskanin "bara", så det är mest för hans hälsas skull som jag undrar :)