Kanin
Hej jag vill skaffa kanin.
Men mina föräldrar säger nej.
Jag är 11 år och rider så jag vet vad ansvar innebär
och jag har läst på jätte mycket.
Inga allergier eller någonting annat.
Och dem säger att dem vet att jag klarar av kanin men bara inte om jag orkar sköta om den så länge som den lever i 7 år ?
Men det tror jag får det finns hoppning och det vill jag gärna hålla på med.
Det finns många kaniner som blir äldre än 7 år :)
Skaffar man sig ett djur så anser jag att man inte kan tröttna, dvs man får inte tröttna. Jag är trött på annonser där det står säljes pga av tidbrist, att personen inte hinner lägga ner så mycket tid på den som kaninen förtjänar.
Kan du inte ha en sommarkanin då, dvs du lånar en kanin under sommaren och visar att du faktiskt kan ta hand om en kanin och att du tycker det är roligt.
Kastanjegårdens Kaniner

Sommarkanin tycker jag är ett bra alt. om föräldrarna är osäkra.
Då får man dessutom känna på hur det är att ha kanin och hur mycket jobb och ansvar som ligger bakom. :)
MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.
" Everybody needs inspiration "

Finns vissa uppfödare som lånar ut kaniner under sommaren, vart bor du? vet nämligen en jättebra i stockholm :)
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!
Ett tips är att prata med dina föräldrar och skriva ett kontrakt med ägaren till kaninen du vill köpa, att du ska ha den på prov för att bevisa att du klarar av en kanin och inte tröttnar. Även bra för dig att känna på hur det är att vara kaninägare. lycka till!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag bor i Stockholm och tar gärna emot tips på var jag kan hitta en sommarkanin från en seriös uppfödare. Vi funderar på att skaffa kanin men vi måste prova på först.
Sedan är det ju så. Kommer du fortfarande vara intresserad av kaninen när du är 17 år, eller kanske är det annat som går före? Man får alltid tänka på framtiden, men huvudsaken är ju att du har fortsatt intresse för kaninen i flera år frammåt, och inte skaffar en nu bara för att.
Som flera andra har tipsat om, så är en sommarkanin väldigt bra. Du lånar en kanin en sommar, och har då chansen att prova på hur det är. Fråga gärna om du får ta ansvar för alla kostnader, då det är bra att se och visa föräldrarna hur mycket det kostar i månaden. Om dem nu tror att det är extremt dyrt, vilket det inte är.
Sedan är det ju det vanliga som man behöver veta när man köper kanin. Ska du ha den inomhus, så är ju frigående kanin ett supertrevligt sätt att hålla sin kanin. Kaninen behöver inte sitta i bur hela dagarna, och den blir socialare av att ha er omkring sig hela tiden. Tänk en fredagskväll i soffan med en liten kanin som ligger och sover i knäet!
Kaninen ska ha ett bra, grovt hö gärna köppt ifrån närliggande bonde. Håll koll på att det inte är hösilage eller ensilage bara. Pellets finns på Granngården. Och låt dig inte luras av allt som djuraffärerna försöker med. Saltsten, mineralsten o.s.v. är inget att rekommendera, samt alla dessa gnagarblandningar.
Färska grönsaker och örter varje dag, frukt en gång i veckan. Inget fryst.
Lycka till!
#5 Vilken ras är det du vill testa? Är nog lättare att hitta då =)
♥