Funderingar angående kull
Jag hade egentligen bestämt mig för att para min lilla tös med en renrasig vit blåögd dvärgvädur. Men självklart hade jag inte tänkt på att det verkar som man inte kan skriva ut stamtavlor om mamman inte är utställd? Detta var någonting jag inte vetat om tidigare. Och eftersom hon måste paras väldigt omgående och jag inte fått något svar från de som har hanen så funderar jag helt enkelt på att byta spår och få en wienertecknad dvärgvädurskull istället. Men jag har haft och har fortfarande lite beslutsångest om hur jag ska göra.. Finns det isåfall någon i Kungsbacka/Götborg eller i närheten som har någon hane att låna ut? De enda kraven som finns är att: hanen inte ska bära på några defekter eller liknande och självklart ska ha ha ett fint temprament. Och skulle de isåfall finnas intresse för en sådan kull?
Vill gärna ha åsikter och liknande.
Blev det inte han andra?
♥
#1 Jo, fick tag i den personen jag sökte. Som jag skrev till dig, så nu är hon iväg för parning. :)
Villken färg vart det? :p
Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.
Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.
För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com
#3 Vit blåögd :)
♥
#3 Precis som Malin säger blev det den hanen jag tänkt från början
Tråden kan därför låsas