Dvärg?
Holländsk kanin e väl inte dvärg? Vilken e den bästa dvärgkaninen, asså bra temperament, inte alltför krävande med pälsvård oså ? :)
Nej dem kräver ingen pälsvård, men dem tycker det är skönt (precis som andra korthårskaniner) att bli borstade då och ändå :)
Holländsk kanin räknas till små raser :) Alltså sneppet över dvärgraser :) Dem är underbara i temperament.
Bästa dvärgrasen? Det beror på vem man frågar, alla tycker ju olika, personligen tycker jag bäst om dvärgvädur, hermelin och lejonhuvad dvärgvädur :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Ôkej, tack för svaret :)
De med minst krävande pälsvård är alla utom lejonhuvad :) Personligen gillar jag dvärgvädurar mest.
♥
Det finns ju liten rex som har underbart temperament enligt vad jag har sett. Kräver nog minst pälsvård av alla dvärgraser skulle jag tro..
Korthåriga kaniner kräver minst pälsvård, men behöver även dem borstas igenom någon gång i veckan.
Rekommenderar hermelin som är små och mycket personliga, vädurskorsning om man vill hoppa, eller holländare som är underbara och vackra.
Korthåriga kaniner behövs i princip aldrig borstas =) Kan inte minnas när jag borstade mina sist, kanske 1, 2 år sen?
Beror självklart på om det är en skitig kanin eller en renlig oxå. Men man ska ändå kolla igenom kaninens päls en gång om dagen.
♥
Jo, det är sant. Men under fällningsperioden kan det vara skönt för kaninen om man borstar igenom den. Mina kaniner är inte så renliga, så mja dem behöver borstas :)
Ja då kan det iof vara skönt för dom att bli borstade :)
♥
Jag brukar borsta mina dvärgvädurar under fällningsperioden för att underlätta lite för kaninen. Annars brukar det inte behövas. ^^
Lite OT men Malin kan du logga in på MSN en stund nu kanske?