Hur gör ni?
Hur gör ni nu på vintern när det är städningsdags och allt har fryst i buren?
Själv brukar jag ta en spade och försöka hacka bort det, men det funkar lite sisådär 
♥
själv så tar jag plastpåsar underst och sen spån över då, när det är dags att städa är det bara att ta ut plastpåsen så hänger allt med. Jättesmidigt 
Har platsmatta i buren över golvet. Spån ovanpå, och när det fryser så häller jag varmt vatten på och hackar upp det. Funkar! Halmen som jag har i nästan hela buren, fryser inte fast.
Tar bort det jag kan,sedan lägger jag massa halm uppepå
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

jag har ju bara en utebur som var lite inproviserad. Han har mattor som botten, sen har han en burbotten inne i buren som det ligger halm i, sen i den burbottnen så har han en toalåda med spån i . Men det fryser fast det är jättelätt att få bort, det är bara hälla bort, så är det en klump dom kommer i påsen :P
Brukar stå där ute och pillas med min skruvmejsel och spade ^^,
Det funkar väl kanske inte alltid men sen täcker jag med ett tjockt lager halm.
Jag la nytt halm på när Geisha bodde ut, när de va varmare så bytte ja allt å spola buren ren! och då kvittade det om ja städade buren dagen innan dvs la ny fräsh halm på det gamla.
Spån gav jag upp, det la jag ibland längst ned sen en massa halm på!.
Kör också med hacka spade metoden ;) Något som funkar är om man har t.ex tidningar i botten, då blir det jättelätt att lyfta ut hela tidningen så får man med allt fryset. Är dock för slö för att orka täcka hela burarna med tidningar :P
Smart med plast! Har testat tidningar men mina äter upp dom och gräver runt…
Lämnar dom plasten ifred eller pajar dom den?
♥
#8 mina lämnar den ifred iallafall
men har ett ganska bra lager spån över så dom vet nog inte äns om att platsen finns (dem gräver ej och sånt i sin bur typ, eller iallafall inte på toalett-sidan av buren
)
#9 Mina vänder upp och ner på hela buren så fort jag har städat 
♥
#10 hehe ok då är det nog inte så smart 
#10 Har man plastmatta i hela buren, och häftar fast den är det inte många kaniner som får tag i den. Täck över med halm och spån så märker dem inget heller :)
#12 Häftar du om den varje gång du byter då? :o
♥
Nej, jag har plstmatta. På det viset drabbas inte träet av att jag häller varmt vatten på det frusna, utan sugs upp av det nya spånet jag lägger på eller att jag trorkar upp vattnet.
#14 Ah, smart! Tyvärr så ska mina busar bita och vända upp och ner på allt dom kommer i närheten av… I buren då asså :P
♥
Kör på spade och hammare och mejselmetoden jag ;)
Hackar bort det värsta och lägger nytt ovanpå
Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.
Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.
För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com