Varför bitts hon?
Har en kaninhona på 10v en dvv/hermelin. Så fort man sätter fram fingret så ska hon bitas lite löst bara. Men när hon är lös i sängen osv så ska hon bita på allt hon kommer åt, sen ska hon börja gräva där oxå.. Varför?
Sen när man stoppar in handen i buren för att fixa nånting så rusar hon fram o när man ska klappa henne så drar hon sig undan, varför gör hon så? 
Eftersom hon är 10 veckor så antar jag att du inte haft henne så länge, så det kan vara för att hon känner sej otrygg.
För att få henne att lita på dej kan du tex: Sitta stilla med en äpple bit framför dej och vänta tills hon äter den, när det går bra kan du ta nästa steg och hålla den i handen. Klappa henne INTE under tiden du gör detta. När steg två oxå funkar kan du försöka närma dej med handen, om hon tycker det är okej kan du klappa henne, annars får du ta bort den igen och börja om. Det är inte så kul och det tar en massa tid, men det är värt att göra det!
Det där med sängen så är många kaniner likadana! En del ska helt enkelt bara bita och äta på allt…
♥
Okej, asså jag har haft henne i 3v nu och så fort man kommer nära buren så rusar hon fram till gallret och "står" upp och ibland när man öppnar så kommer hon o vill bli klappad, har försökt de med äpplet o hon vägrar ta det :/
#2 Testa nått annat tex morot eller nån annan frukt…hon kanske inte tycker om just äpple.Min kille äter inte äpple alls.Banan är populärt här hemma (men ta inte för mycket ,då kan hon få ont i magen)
Medarbetare på Chinese crested ifokus.
Hur har det gått? (: