Dvärgkaniner iFokus

Dvärgkaniner

Etikettbur-och-skötsel
Läst 1928 ggr
[MinRonja]
0

Frågor.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tänkte ställa lite frågor, hehe.

Jag undrar om man kan neja en kanin? Som typ när man klipper klorna och hon drar bort tassen, kan jag då säga "nej" och ta tassen igen? Eller om hon är påväg ut genom mitt rum och säga "nej"?

Hur gör man kaninen rumsren? Jag har försökt många gånger när hon var mindre, att få henne att gå på toa. Men hon bara tar bort toan, när jag tar bort toan helt så kissar hon där toan stått?? Det är jättejobbigt att hon inte är rumsren eftersom hon kissar i min säng Skrikandes

(hoppas ja valde rätt grupp)

Kom gärna med tips också :)

Workingdog
0

Jag nejar mina kaniner ibland. Men inte för sånt att dom drar bort tassen, då kaninen tycker det är obehagligt och då är det inte bra att bli "arg" så jag tar bara tillbaka tassen och håller den ett tag och visar att det inte är någon fara :) Men jag nejar dom när dom typ biter i mina kläder, då kan jag också knäppa med fingrarna.

Jag har alltid gjort så att jag har en toalåda, lägger i lite kiss och bajs där så att dom vet att det är där dom ska göra det. Har också en kanin som flyttar på lådan, då har jag gjort så att jag har satt fast lådan med antingen dubbelhäftande tejp eller kardborreband (stavning?) :)

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

[MinRonja]
0

okej, då ska jag inte neja henne vid kloklippning :)

Okej, får ta och testa det där med tejp! Skrattande