Först :D
Tvåa 
Nu är granen färdigklädd och allt julpynt framme!

Samma här :D och paketen ligger där dom ska också :D 7 paket :P varav 4 är mina xD och resten är från mig XD kanske inte så många menmen :P
Okej.. Vi lägger inte fram paketen förräns mina småsystrar sover, men de kommer nog vakna jättetidigt i morgon och gå och kika under granen 

#4 haha :P såna problem har inte vi xD hehe har inga syskon alls så xD
#5 Vilken tur du har! Småsyskon kan vara väldigt jobbiga faktiskt! ;)

#6 haha jag har 16 djur ist xD
#7 Det var många djur det!
Hemma hos mig finns det två kaniner 
Hemma hos mig finns det 5 (för det mesta jobbiga) syskon och 21 djur:)

#8 haha ja :) och och 7 är mina egna :P vi har 4 hundar ( 2 är mina ) 4 kaniner ( alla mina ) 3 råttor ( en min ) och 5 undulater ( ingen är min :P ) haha xD
Förresten, jag ska eventuellt åka till mina kusiner på julafton och inte vara hemma så mycket. Funkar det då att ge extra mycket mat till kaninerna på morgonen, eller äter de bara upp allting och fortfarande är hungriga på kvällen?
#11 Beror på hur glupska kaninerna är 
♥

Ingen aning faktiskt :P
Vet inte vad jag ska göra :P hmm.. kommer inte på ngt xD
#12 Hm.. Jag tror faktiskt att mina kaniner är ganska glupska. Så då är det alltså bättre att de får sin "kvällsmat" sent?
#14 Vilken tid menar du med sent? =)
♥

Malin, du ska inte ta en kull på Loka i framtiden ;) Guud vad jag är kär i henne!! :P
Haha det får vi se
Hon är så fin, min lilla prinsessa! ?
♥

Jaa det är hon :D Bajs att jag inte kunde ta Mira, eller April. ( Hehe kommer inte ihåg om det var så han kallades
) Det gick för snabbt ;p Lixom nästa dag sa hon ja. Men då var det försent eftersom typ din pappa eller ngt skulle upp till stockholm den dagen hon sa ja o.O
Jo det var så han kallades ^^ Och kallas fortf för den delen med ;P
Suck på föräldrar ibland! Dom borde vara lite snabbare med vissa saker…
♥

haha ^^ ja det tycker jag med.. Lixom kunde hon inte bara sagt ja den där kvällen så kunde jag tagit ngn av dom :P Men nejnej hon skulle svara ja dagen efter då det var försent xD Big nono
Så typiskt! :P Du får hålla ögonen öppna ifall det blir ngt efter Loka ;)
♥
Spelar bingo lotto:)

Det ska jag ;)
Kaninernas julklappar är inslagna. Blir spännande att se om de kan bita upp pappret imorgon. Vill ju inte direkt att de ska käka upp det :/
God morgon och god jul! :D Hoppas alla får en rolig dag med många paket :D Själv ska vi till mormor och morfar kl. 12 ;) Vart ska ni andra fira jul? :)
#25 God jul! Först nu på morgonen ska jag vara hos pappa och farmor kommer hit och är med och firar. Efter det (lite innan Kalle Anka) så åker jag och mina brorsor vidare till mamma för att fira jul med massor folk där. :) då ska även kaninerna få sina julklappar (A)
#15 Ungefär 23.00 eller 23.30
Nu har vi ätit och kollat på Kalle Anka :) Snart kommer tomten och så ska vi öppna julklappar :D

Hihi var tvungen att pröva min nya kamera xD
Sony a450 :D
Å va kul Jennifer! Jättefin bild :D

Den blev väl inte världsbäst, men asso det var typ första bilden jag tog så :P hehe
Jag har fått Twilight och Eclipse på dvd så jag och min kusin, som också älskar Twilight ska ha Twilight-maraton och se alla 3 filmer någon dag på jullovet!
Sen har jag fått en massa andra fina julklappar av släkten. Det var jätteroligt att ha dem hemma hos oss! 

Yaay :D Fick asbra presenter :D
En systemkamera :D
En väska till kameran och minneskort
Selar och koppel till kaninerna :)
350 kr på kicks
150 kr av min låtsasmormor
1000 kr av farfar :D
så fick sammanlagt 1150 kr + 350 kr på kicks :D
Kopierar min lista ifrån mode & skönhet med vad jag fick i julklapp.
Jag fick:
Pengar
Parfym
Mössa och sjal
2 filmer (New Moon och Eclipse)
2 böcker (Tillsammans andra och tredje boken)
5 ansiktsmasker
Cleansing gel från L´ORÉAL
2 Graffiti nails nagelack (fick 3 men ett ska bytas till en annan färg)
Nagelset med nagelstickers, nagelpärlor m.m
En ögonskugga
En ONE klocka, ursnygg!
Ett halsband som är ett I
Ett par örhängen
En filt med armar som man kan ha som morgonrock med :)
En rosa tjock gosedjurskanin som jag fick av min lillebror
En mugg med elefantmotiv och ett elefantgosedjur också av min lillebror
Fransk manikyrpenna
Ett vanligt vitt nagellack från Isadora
En glittereyeliner
Rengöringsduk (till datorn, kamera m.m)
Set med pincett, nagelsax och någon slags nagelklippare
En tidning
En mascara
En söt pepparkaskform som liknar en kanin
Och sist men inte minst.. Att göra fransk manikyr på salong en gång eller måla naglarna där 4 gånger.
Glad annandag 
♥

Idag blir det en promenad med malin och bella :) Sen komma hit :P
Kollade på Narnia: Kung Caspian och skeppet Gryningen, igår, den var as bra :D
Vet inte riktigt vad jag ska hitta på idag =D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Vet inte heller vad jag ska göra. Tänkte måla hinderna jag fick i julklapp, men hela garaget var fullt av IKEA garderober..så det går inte :(
Kollade nyss på "Allt för min syster". Grät igenom mej hela filmen :P Usch så sorglig!
♥
#39 mamma köpte den till mig när jag precise oppererat bort halsmandlarna, inte den bästa filmen att se då! Grät hela tiden och kändes som jag mådde mycket sämmre!:(
#40 Fy! Den är så grymt sorglig… Bara synd att dom har missat ett par detaljer med själva filmen, annars hade den vart perfekt!
♥
"Allt för min syster" såg jag på för jättelänge sen, verklign en sorglig film 
#42 Håller med 
♥

Nu måste ju jag se den filmen!
"Inte utan min dotter" är nog den sorligaste filmen jag sett!
#44 den är jätte sorglig!:(
#44 Den har jag inte sett! Vad handlar den om? :)
♥

#46 En tjej från USA är gift med en kille från Iran,irak eller ngt sånt. Dom har en dotter och ska åka till hans hemland på semester, men när dom är där så säger han att dom ska stanna osv.. och hon kan inte komma hem utan måste rymma och allt, men hon får åka hem men hennes dotter måste stanna kvar i landet. Så hon och dottern försöker rymma.
#47 Nu vill jag se den :P
♥

#48 se den :D
Ingen som vill ha en vit b.ö hane :D?
#50 Dennis eller..?

Vet ni vad? Det är SJUKT kallt ute! :P
#51 yes :P
#52 ojah otroligt kallt! o:
#52 18- 
♥

#54 här var det "bara" -16.5 :P

jisses vad kallt alla har det :P här är det -4,7 och jag tycker det är kallt xD
här är det med -18! inte kul med ute kaniner nu kan jag säga :P
#55 Nästan varmt ju 
♥

Rena sommaren :P Usch! Nä, hoppas det här snart går över. Vill ha värme! :P
#59 Håller med! Är dödstrött på denna kyla…
♥
Jag är inte alls trött på vintern eller kylan! Hästarna är rena, kaninerna med (utställnings) enligt mig så är vintern bara fördelar! ;)
Men det är ju kallllllllt! :(
♥
Jag hatar att vara förkyld!! 
#63 jag också! :(

#63 välkommen till klubben :P Jag är förkyld typ hela vintern, varje år -.-
Rekommenderar att ta bort halsmandlarna! Jag gjorde det i höstas, har inte varit sjuk en dess och jag kan säga att innan det var jag sjuk helatiden, var hos doktorn minst 1 gång i veckan och låg på sjukhus flera gånger!:)

#66 haha men jag är aldrig hos doktorn :P är aldrig lixom allvarligt sjuk :P Hela den här terminen har jag varit i skolan varenda dag. Förutom sista veckan, då det var temavecka. Då var jag sjuk och hade feber ^^
Okej:p men ta bort dom ändå! Känner en, har hört flera, som tar bort för de snarkar;)
#64 & 65
Visst är det synd nu när det är nyårsafton också!
Jag är alltid med min bästis hela kvällen och natten på nyår så jag får hoppas att jag orkar i morgon. Får väl ta det lugnt när jag är med henne.

Har legat på golvet och tittat på tv i en timma nu, med Bang på ryggen. Han ville verkligen inte ner på golvet utan skulle bara ligga kvar där! "Tvättade" håret i nacken och slickade på kinden, Mmmm mysigt!
Nyårsafton imorron 
♥
Nyårsafton!
♥
Jaa! Nyår är bäääääääst! :D

Gott nytt år!
#74 Detsamma 
♥
Gott nytt år allesammans! :D
Är och firar nyår i Vänersborg där LU ska hållas. :) Någon som vet i vilken hall det ska hållas?

Gott nytt år alla :D
Läängtar som en ko tills på torsdag :D:D
#77 Brukar kor längta efter saker? xD isåfall att komma ut på grönbete (A)
händer på torsdag?

#78 haha ja dom lääängtar rumpan av sig XD
Får hem en liten, eller inte så liten, kanin :) Ska vara fodervärd åt henne ett tag och tävla med henne och så :)
#79 Roligt! :) lycka till och hoppas allt går bra ^^
Vad för kanin? :D
♥

Grenens Matched For Freedom :) En vädurskorsning :) Fast örat la sig ner men sen åkte det upp igen :P
Åh vad kul! :D Då vill vi se massa bilder sen ;)
♥

#83 jamen ofc ;)
Gott nytt 2011!
#85 Detsamma :))
♥

:( Min kompis är i Thailand och där är klockan halv 1 nu på natten, och hon skickade såhär till mig.
Vi va vid stranden och alla skjuter raketer och det är happy new year låten som dom spelar och så berättar mamma för en thailändar tjej som vi känner att vo också firar min pappa för han dog nu för 5 år sedan , så bröt ut i gråt och bara grät och grät
Asso gud jag tycker så synd om henne! <3
#87 :( :(
Gott nytt år! :D

Måste säga att detta är nog den tråkigaste nyårsafton jag varit med om ;/
GOTT NYTT ÅR!
♥
Gott nytt år, lite sent kanske :D

Försökt väcka Benyamin i över en timme nu, tror ni det går bra? :P Han bara somnar om! Så trött! :P
Jaja, jag får väl räkna med att det blir en rätt sömnlös natt :P
Nu har jag sett "Inte utan min dotter" oxå. Den var sorglig, men den slår inte "Allt för min syster" ;)
♥
Jag längtar tills sommaren!

#93 måste se den då ;o
Jag och min kompis kollade på Inte utan min dotter igår. Snacka om att vi dampade sönder på Moody…
Kaspar i Nudådalen är faktiskt väldigt rolig! 
#95 Haha jag blev så sur på honom!
♥

#97 jag med! Idiot nr 1 typ.. Men tyckte det var jättegulligt när Mahtob säger till Betty att hon kommer vara med henne och allt ^^
#98 Eller hur! =)
♥
Gissa vad jag gjorde halv åtta imorse? 
♥
100# Du var ute?! En "bra" gissning x'D
#101 Ja :o Och gick en timmes promenad och skottade sedan halva trädgården + garageuppfarten :o
♥
#102 Jag har också skottat halva trädgården. Väldigt jobbigt!
#104 Ja de är inge kul :/ Man blir så trött xD
♥
102# ush, inte alls roligt ;/
#106 Nej………. Men man får motion
hehhe
♥
107# Haha, ja, fast det får man när man tar ut kaninerna med :D
#108 De är sant ;D Men om man gör det+tar ut kaninerna får man ännu mer! Hihi :D
♥
109# Det är ju också sant :) Då blir man en riktig smalis ^.^ och ingen datanörd ;P
#110 Precis hahha :) Fast gör det mest för att pappa inte tror att jag kan göra det xD
♥
111# Haha, då har du lyckas övertala honom bra x'D Måste alltid skotta snö när jag ska hoppa med kaninerna, men någon gång när jag precis hade ställt upp en krokbana på vägen, ja då kom ju "inte" pappa och skulle förbi och hämta traktorn, då fick mamma skotta åt mej så att jag slapp vara på vägen 
skotta skotta skotta….
Aja, har tvättat kaniner hela dagen. Utställning i morgon :D!
113# I Kista? :D
#112 Haha :D
♥
Har precis gjort blåbär milkshake! Det ska bli roligt att se hur det smakar sen! 
#116 Åh vad gott! Gjorde de en gång i somras 
♥
#117 Ja det var verkligen gott! Hade äkta vaniljglass i också. Ännu godare 
#114 Japp :D
Drar till Stockholm tidigt imorgon. Hoppas tåget går ända fram, så som det snöar nu..

Tröööött, ska nog sova. Hoppas på att lilla Nanou är duktig och låter mig sova ^^
121# Ååh, har du fått henne nu? :D
121# Ååh, har du fått henne nu? :D
Både Nisse och Wille fick 49p/50 :)
#124 GRATTIS :D
♥
#125 TackTack! :) hheh men dom skämde ut mig, och sig själva…Nisse tyckte domaren luktade gott och försökte jucka med henne ") Och Wille visade upp sin vilda sida.. Men det gick bra annars 
Jag försökte göra chokladbollar. Det blev inte alls bra, fast jag har gjort det tusen gånger.
Har en sockrig och lös smet i kylskåpet i hopp om att den ska bli fastare!

#122 jaa :)
#126 haha alla garvade :P
Ja men flamman var ju riktigt dålig i pälsen tydligen, men hallå hon fäller :P Sen hade hon irreterade ögon, fast hon har inte det hon är bara lite mer rosa på ena ögat, så har hon alltid varit. Men fick 46/50 :P Haha stackars Nisse ( Inte Hannas ) han fick sämst ;( han fick 36, eller okej den sjuka kaninen fick sämst. men a :P
#128 jo jag är van :P det har hänt förut på hopptävlingar.. ")
jag skulle dött om det visade sig att min kanin hade ohyra
Var det med en sjuk kanin? :o
♥
min kanin leker inte eller hoppar omkring så mycket som han gjorde förut, förra vintern gick vi ut på promenad jämt(på sommarn också) men nu ligger han bara där… :/ Han är två och ett halvt år.
Är det nånting fel(sjukdom m.m) på han då eller är det normalt för 2 åriga kaniner? Snälla hjälp
Han var jätte glad förut…
#131 Är det bara idag han har vart så? Är jättesvårt att säga om det kan vara något :/
♥
nej jätte länge har han vart så… :( han var jätte glad och sprallig förut ju, min kompis sa att han bara var gammal men jag vet inte om det är det :/
#133 Om han bara är 2 år så är han inte sjuk p.g.a åldern iallfall. Vad får han att äta dagligen? Och hur mycket äter han av allt?
En tvåårig kanin är inte gammal! Bor kaninen utomhus eller inomhus? :)
♥
Han bor utomhus men jag sparar till en inomhusbur så han kan vara inne nästa viner, han äter vanligt kaninfoder(inte pellets) och nångång ibland får han antingen morot eller sallad och i buren finns det en saltsten(tror jag det heter)… gör jag något fel då?
*vinter
Saltsten behövs bara till dräktiga kaninhonor :) Eller honor med kull.
Får han ingen pellets alls? På vintern behöver de lite extra "fett"
eftersom det är så kallt gör dom av med mycket energi :)
♥
#136 Absolut. Kaninerna kan få njursten av för mycket salt ifrån saltstenen. Så han kan antingen ha det. (?)
Eller så kan det vara "godisblandningen" som du ger som foder som kan vara boven. Kaniner ska ha pellets och inte gnagarblandning.
Kaninen får då i sig för mycket fett och för lite fibrer.
Sedan ska ju kaniner ha flera olika grönsaker och örter nästan varje dag.
Är det isbergssallad du ger då? För isåfall kan han ha gaser i magen eftersom man hellst inte ska ge den salladen. Och gaser i magen kan vara livshotande. Får han hö?
Isbergssallad går bra att ge, men i lagom mängd.
♥
#140 Var det jag menade med att man hellst inte ska ge det. Men i lagom mängd går bra precis som du säger.
han har ingen saltsten just nu(kan sluta med det isåfall)
ska man ha pellets på vintern eller på sommarn också…han får grönsaker eller äpplen dagligen på morgonen , han får hö och jag lägger in det i buren jämt när vi har det. Jag har en bur med två fack och i det "lilla", isolerade facket har han en massa hö som han sover på…han brukar inte äta hö så ofta om man inte lägger det i en boll som jag har eller i en skål annars tror han att han kan sova på det och man ska väl ha halm som bädd väl? eller?
#141 Tyckte bara det var bra att punktera det så att inte personen som undrade tror att det är livsfarligt att ge en liten pyttebit.
♥
Hö ska dem ju ha fri tillgång på.
Och det är väldigt viktigt att han äter hö. Ca 80% av hans kost ska bestå av endast hö.
Pellets ska man ge året runt. Alltså ingen sådan där blandning som du har. Men på sommaren brukar det räcka med endast grönsaker, örter och det som finns i naturen. Så då kan man bara ge hö och det, alltså inget foder.
Sedan ska man inte ge frukt varje dag eftersom det är för sött och fräter på tänderna.
Prova att sätta fast en höhäck på väggen som du fyller med hö. Och ha halm i boet istället.
Så det du kan göra är att känna på hans mage, känns det som en uppblåst ballong kan han ha gaser i magen. Samt att byta foder till pellets, sluta ge frukt varje dag och istället ge olika sortes grönsaker och örter som grön paprika, ruccolasallad, bladspenat, persilja och morot. Lycka till.
okeej, fast jag ger inte frukt varje dag ^^ det är faktiskt jätte sällan… men jag kan prova att byta foder till pellets 
Tack så mycket för hjälpen!
Vad bra, det lät så bara.
Tänk på att ge det fodret som du ger nu i samma mängd. Och köp pellets på Granngården, som Stampe eller Carrier. Och blanda i några pelletsbitar i fodret, och öka efter varje dag samtidigt som du minskar på det tidigare fodret.
Och ge mycket hö!
Lycka till med lilla pojken!
Tack!
Men vadå? Ska jag ha kvar det fodret jag har nu och blanda det med pellets?
#130 Domarna upptäckte att en kanin hade ohyra i pälsen.. Vet inte om det räknas som sjuk, men a den blev nollad iaf ")
#147 Du ska övergå helt till pellets gradvis på så sätt att du ökar med pellets och minskar med blandningen, och tillslut ger du honom bara pellets och slänger blandningen eller ger den som godis i små mängder högst 1 gång i veckan.
Så nej, du ska inte blanda ut den mat du har nu, utan övergå sakta till pellets endast.
okej, men inte sluta med blandningen på en gång? Då fattar jag :D
#128 blev man inte nollad om de fällde? Har aldrig ställt på PET endast "riktiga" och då blir de nollade:)
vad är nollade? :S
#152 en kanin kan på utställning få högst 100 p (vilket är "omöjligt" ) så om kaninen blir nollad, av tex fällning, fel färg mm = diskvalificering;)

#151 nää, det är inte som en vanlig. asso max på päls var 10 poäng :P och pälsen var bra men det var att hon fällde så det blev 8 :P
aha ;) tack :D:D 
#154 okej:)
#150 Nej, så du ska alltså minska på blandningen och öka med pelletsen för var dag, som sagt. Börja med 4-5 pelletsbitar och öka med 4 för varje dag.
Hur mycket gav du av blandningen tidigare? 0.5 dl eller 1 dl o.s.v?

OMG hahaha bästa dagen ^^ Jag satt med kameran och beredd att ta kort på en kanin som precis skulle starta. Då skriker några och ngt landar på min rygg och sen ner på golvet :P Det var en vittofs kakadua. Så jag tar upp den och lämnar tbx den ^^ Medans vissa blev rädda xD haha jag såg den inte ens xD
#157 0,5 dl, tror jag.
#159 Det är lagom för en vuxen kanin. Hoppas du förstod hur du skulle göra med övergången nu.
Och ang. pellets så tippsar jag om Stampe som är enkelt att få tag på, eller om det finns i närliggande djurbutik eller djurklinik ett foder som heter Oxbow Bunny Basics T, marknadens bästa foder enligt vetrinärerna!
Om det inte finns kan man be dem beställa, men det tar oftast tid. Så Stampe är nog bäst. 
okej, jag ska prova det :D Tack så mycket för hjälpen!