Dvärgkaniner iFokus

Dvärgkaniner

Etikettallmänt
Läst 5199 ggr
malin--a
0

Din första dvärgkanin

Vad hette din första dvärgkanin? Var det din allra första kanin överhuvud taget, eller bara första dvärgkanin?

malin--a
0

Min första dvärgkanin, eller kanin över huvudtaget hette Timtim. Han var en dvärgvädur i okänd färg. Jag fick honom på våren 2001 och hade honom i fem år. Detta var en riktigt speciell kanin som jag tyckte så otroligt mycket om.
Uppfödningen jag har nu är även döpt efter honom.

[h-malm]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag och lillasyter fick varsin kanin 2007. De var våra första kaniner och de var dvärgvädurar. :) De hette Molly och Mimmi, båda är döda nu :(

[h-malm]
0

På bilden håller jag i min första kanin Molly, hon dog i min famn ca 1 år senare. Hon ska få hoppa in i sin bur hos oss för första gången <3

Fridaaaa
0

Min var nog Hoppsan, en dvärgvädur tror jag att hon var (eller blandras). Jag var inte alls gammal då, bara några år gammal, fast mina föräldrar hade huvudansvaret :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Workingdog
0

Kommer inte riktigt ihåg. Vi hade en dvv vid namn Moa när jag föddes. Hon var som en hund. Frigående inne. Men min första egna kanin var en dvärgkanin. En dvärgvädur. Svart brokad ( tror jag ) Henne fick jag ha i 3 år. Då jag inte var så himla gammal och hon bet mig hela tiden så fick hon flytta.

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

[Becca-]
0

Min första kanin är Vilda.
Dock fick jag även hennes bror någon månad efter, men hon är min absolut första.
Hon är född i Juni detta år, och hon är en riktig liten bestämd dam. Vissa dagar kan hon sitta och mysa med mig i flera timmar, och andra dagar vill hon inte veta av mig.
En liten personlighet kan man säga!
Skickar med en bild på henne när hon var ca 3 månader.

Zvintos
0

Min allra första dvärgkanin, var även min första egna kanin.
Han flyttade hem till mig efter att ha fått höra av en kompis att hon visste någon som skulle skänka bort sin kanin, annars skulle han avlivas bara någon dag senare.
Det tog inte alltför lång tid att övertala mina föräldrar.
Hans namn var Hampus och han var en viltgrå hermelin på 3 år.
Vi fick 6 år tillsammans innan han dog.
Än idag har jag helt ärligt inte stött på en kanin som varit lika härlig som honom.

Jeppo
0

Min första kanin var en madagaskar mantelteckand dvv hane BAmse hette han, men hade han bara i några dagar. HAn var för vild för mig och köpte en Lejonhuvaddvv istället en hona vid namn Molly. Fick 4år med denna tjejen innan hon blev tagen av räven 2009 :( Hon betydde otroligt mycket för mig och det är fort. jobbigt att prata om henne.

Saga-M
0

Min första dvärgkanin hette Dixi Stampeson. Hon fick avlivas i höstas, då hon var så aggresiv att man inte ens kunde byta vatten i hennes vattenskål.

På bilden hoppar hon <33

”Livet är som en dans ─ när man kan stegen”
Stolt medis på barnens.ifokusSajten för dig som är under 16 år. Är du under 16, och vill ha skoj, säger jag bara: VÄLKOMMEN IN >8D

pepsigumman
0

Min första kanin hette Lillan och var en dvärgvädur, det va runt  år 2000. Världens snällaste kanin, efter ett tag fick vi en vit hermelin av våra kompisar och vi var små så vi tänkte inte så mycke på att kaninerna kunde para sig så vi lät dom leka tsm, och efter en månad ungefär så fick vi kaninungar, dock klara dom sig inte… tre år senare dog hanen(han blev 6år) och vi skulle flytta till lägenhet o va tvugna att sälja lillan, hon klara sig tyvär inte länge i sitt nya hem :(

[ninnakm]
0

Min första hette Atir. Hon var en madagaskar mateltecknad dvv, som jag fick våren 2008. Hon skulle bara vara hos oss över sommaren, då vi passade henne åt min lille systers kompis som var tvungna att flytta av privata skäl. Men dom kunde aldrig flytta tillbaka, så vi köpte henne. Hon var den tamaste kanin jag i alla fall någonsin träffat. Dock fick vi inte så mycket tid tillsammans, redan hösten 2008, blev hon tagen av en räv, den natten hon släpptes i hop med min andra kanin Zlatan. Han finns kvar i dag men ska säljas, eller mina kusiner ska få honom. Zlatan har varit rätt skygg, det har han alltid varit, men nu är han verkligen tam, springer efter mig, är nu en av de tamaste jag har (fast alla mina är riktiga gosegrisar) Zlatan på bild:)

Sussii92
0

Min första dvärgkanin och kanin överhuvudtaget var lilla busis som dog för några veckor sedan :( <3 har ingen bild på datan just nu men lägger upp en på min lilla älskling senare <3

Tretorn
0

Min första kanin hette Kajsa, en dvv, madagaskar? (2000/2001-2005) som blev 4-5 år. Hon bröt tyvärr benet i sin bur, så vi lät henne somna in.. Väldigt snäll kanin som man kunde göra allt med & under de sista månaderna med henne skuttade hon lös i trädgården (:

bellamollylovee
0

Min allra första kanin var en dvärgkanin. Bella Notte heter hon och är en dvärgvädur. Hon mår tipptopp och är idag ca 9 månader gammal. Jag fick henne som julklapp 09, och i början av Juni kom hon och Mollie hem till oss. Två små kaninungar och ovana ägare. Nu är dom två pössungar som har blivit stora, och jag och Alva två ägare som lärt oss otroligt mycket, och fått otroligt mycket glädje. Det hoppas jag också att vi kommer att få mycket mer av (:

Kram Emma - medarbetare på Bloggande Ifokus.

Fotoryttarnas.se

Myspysan
0

Min första dvärgkanin, i vuxen ålder, måste vara den jag har just nu. Bang heter den (min treåring fick döpa) och är en korsning mellan Hermelin och Löwen.

När jag var liten så hade vi en kanin som hette Frida, men var en kille, som var jättemysig! I tonåren var det en dvärgvädur som hette Sotis, henne kunde man göra nästan vad som helst med och hon bara var nöjd!

[ninnakm]
0

#13 ser ut som japantecnad gul-svart;)

Tretorn
0

#16 Okej, tack (: är inte så bra på kaninens färger ;) hihi,

[ninnakm]
0

#17 Det är du inte ensam om, rena djungeln! Men jag håller på och lär mig:)