Ska till Liseberg idag! :)
♥
#1 Vad kul :D jag vill också ditt :P Önskar att skolan var över så man hade tid med sånt (a)
#1 Ska du gå på julmarknaden?
För det är väl inte så många karuseller öppna på vintern, eller har jag fel? :)
Lumpsade precis igenom snön ut till kaninerna, man såg knappt att Sebbe skottade där åt mig igår!
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#1 Ja det ska bli kul ^^ Men jag lär se ut som en snögubbe efteråt, det är ju typ snökaos :o
#2 Aa det ska jag :) Tror bara att det är barngrejerna som är öppna, men vet inte riktigt :P
♥
Nu är pepparkakshuset färdigt! En hel påse non-stop och väldigt mycket rosa och vit kristyr, haha 
#5 Vattenkarusellerna är nog heller inte öppna.. ^^ 
#6 Hahaha xD Det skulle vart något 
♥

Jag vill också till liseberg! Så mysigt att gå där =) Men det blir väl inte i år heller ;/
#8 Mysigt men kallt! Frös ihjäl tre gånger om, minst! 
♥
Ska till Liseberg nu på tisdag, mysigt värre <3 Och Malin, vi måste se till att ses nu på lovet! Saknar dig som tusan..
#10 Ja det måste vi verkligen! Var typ flera år sen sist :(
♥
Puh! Har nyss vart ute och skottat…
♥
#12 Haha, jobbigt? ;D själv uppdaterar man bloggen, ska försöka komma igång ordentligt nu.
#13 OM! Skottade i lördags oxå och kunde knappt röra mej igår xD
♥
Jag har träningsverk i varenda cm av min kropp!!
#15 Varför? ;)
♥
#12 låter jobbigt ;) jag är glad att jag har en sån söt pojkvän om fixar sånt själv :D haha
#17 Haha ;D Mamma och pappa brukar skotta, men jag har fått för mej att jag måste börja träna på ngt sätt ;)
♥
#18 haha smart ;) jag kanske också borde göra det (a) :P haha eller så kan man ta ut någon snöglad kanin som får rejsa på uppfarten i koppel ;) De är också duktiga snöskottare ^^

Kan du inte bara ge dig? Orkar inte längre. Bestäm dig ;( </3
#20 vad har hänt? :/

#21 låång historia.
Kortfattat. Kärlek, gör, ont!
#22 Sant, kärlek är på både gott och ont, ibland händer saker är väldigt jobbiga men det gäller bara att vara stark och kämpa för vad man vill :) Kärlek ska inte heller vara lätt hela tiden då hade det inte varit någon spänning i det hela men visst det ät inte kul när saker händer och man t.ex. bråkar eller liknande men som sagt man får se framåt och försöka låta bli att tänka på det eller prata ut om hur man känner och reda ut det hela :)
Som sagt gäller det en kille som inte kan bestämma sig för om han vill vara med en eller inte så kommer han tids nog komma på vad han egentligen känner, älskar han dig så stannar han hos dig/ kommer till dig :) va bara en gissning :P vet ju inte vad det handlar om ^^
Men som sagt kämpa på :) Det ordnar säkert sig :)
**Städtips inför julhelgen:
**
Om du har stökigt hemma, gör så här:
1. Skapa en ny mapp på datorn.
2. Ge mappen namnet "Stöket i huset."
3. Gå och ta en mugg julglögg.
4. Högerklicka för att ta bort mappen.
5. Datorn kommer då att fråga:
"Vill du ta bort Stöket i huset permanent?"
6. Klicka på JA - knappen.
7. Lägg fötterna på bordet, drick din julglögg och bara NJUT ;)
God Jul och Gott Nytt År önskar Brumelisa och kaninerna.
#15 Går i gymnatik och i lördags hade vi ett förj*vligt jobbigt styrkepass :P
#20 Finns om du vill prata om det <3
#19 Men då får man ingen träning själv xD
#24 Klockren! 
#25 Fy ;)
♥

Imorgon efter julmarknaden i gamla stan, tänker jag ta båda hundarna. Och gå. Gå riktigt långt! Tills jag kommer till ett ställa där jag kan stanna. Och bara vara!
#26 Nej det är ju nackdelen :P men att se de söta kaninerna busa runder väger nog över :P trots allt kan om man vill ha motion bara gå ut och springa en runda eller gå en runda efter :) Tänker nog jag göra ikväll iaf, känns som jag redan suttit för mycket vid datan idag :)
#28 Ja iförsej =)
♥
Är sjuk idag :( Sista dan i skolan innan jullovet. Ont som tusan i halsen och huvet ..
Vart ska ni åka skidor i vinter?
Själv ska jag nog ta en tur med familjen till Säfsen, ev. Branäs med en kompis och självklart till Sunne.
Ska till Funäsdalen 1 vecka. Någon som vill passa kaniner? :D
#31 Jag ska en vecka till Sälen, ser inte jättemycket fram emot det 
♥

Blää vilken dålig dag!
Först var bussen en kvart försenad. Så stod och frös i -13 grader. Sen kom jag fram till gullmars och fick vänta en kvart till på resten av klassen för deras buss avr också försenad -.- Sen gick jag runt i 40 min på julmarknaden och frööös. För hittade allt på en gång. Sen när jag gick hem från bussen kommer en jäkla plogbil och plogar så jag får snö på mig -.-
Nu är det äntligen jullov! Så skönt!
#24 Hahahah, den var bra!! 
Någon som vet hur man kan bota bollrädlsa? 
♥
Bara ställa sig i ett fotbollsmål och be ett syskon skjuta. Stå kvar, annars funkar det inte.
Det ger sig efter en stund, jag lovar 
#37 Nej fy! Folk skulle tro att jag är helt rubbad om jag skulle be dom stå och skjuta fotbollar på mej xD Du vet inget mer skonsamt sätt? 
♥

#36 börja på en bollsport ;) Eller börja med att passa en fotboll. Sedan gå över till handboll ( då hanboll kommer högre upp, mot ansiktet vilket ofta gör att det blir läskigare )
Själv är man inte bollrädd :P Har fått minst 30 bollar i ansiktet och dubbelt så mycket i magen och typ 10-20 i bakhuvudet :P Hehe INGEN kan komma och säga att det är lätt att vara handbollsmålvakt ;o
#39 Jag är inte avdundsjuk på dej om du är handbollsmålvakt 
Jag och bollsporter hör ihop typ lika mycket som elefanter och balett 
♥
#38 Haha! Nejdå, men det är väll som #39 säger, börja i en bollsport, eller så bestämmer du dig bara för att ta emot bollarna.

#40 hehe jag är inte längre. Var i 7 år xD Haha men alla säger att det ser så himla enkelt ut och det är väl inte så svårt att fånga en liten boll..
Eeh en boll kommer flygandes mot dig i ca 30-50 km/h, du måste läsa av spelaren som skjuter för att veta vart h*n ska skjuta. Sedan måste du snabbt dit men inte för tidigt så dom ändrar håll. Sedan ta emot en stenhård boll på något sätt. Och om man tex slänger upp benet så måste det vara exakt millisekunden för att bollen ska träffa benet och inte åka förbi xD
Inte det lättaste direkt xD
Men börja med att passa bollar. Och börja med fotboll :) Det brukar vara mindre läskigt eftersom dom kommer nere vid fötterna. Sen när du känner dig säker med det så går du över till en mjuk handboll, sedan till en hårdare handboll :D
#41 Men alla är så duktiga! Jag får snart flipp på denna dumma bollrädsla, försviiiiin! 
♥
#42 Där konstaterade jag precis att jag inte ska bli handbollsmålvakt 
♥

#44 haha :P Min dröm var att spela i landslaget, meeen slutade för att ha mer tid över till mina älskade djur xD
Juste malin, när kommer det upp vem/vilka som blev Medarbetare :P
#44: Det är bara att bestämma sig och prova. Lycka till 
#45 Jag vet faktiskt inte det, vi har lite svårt att bestämma oss :$
#46 Ja, det är väl det 
♥
I morgon kommer granen in! 
Vi klädde våran riktiga gran i lördags och låtsas granen uppe satt vi upp några dagar innan det :)
Tror att vi oxå ska sätta in granen imorron :) Den ligger och väntar på vinden ;)
♥

Imorgon blir det sätta upp granen :) Idag gick jag i skolan i en halvtimme :P Fick betygen och gick hem xD Fick 6 MVG och 10 VG xD

Har ingen att snacka med o.O Vill smsa fast ingen svarar och vill snacka nux D hehe
#52 Man får alltid en massa sms när man inte har tid, och när man vill ha sms så får man inte ett enda :s
♥

#53 exakt :P Typ när jag är ute med hundarna får jag bombat med sms, men då kan jag inte ta upp mobilen för det är för kallt :P sen när jag är inne får jag inget xD
Men har trååååkigt xD hehe
Men malin, jag tycker ni får ta och bestämma er snart xD
#54 Dumma sms folk ;)
Vi försöker ;)
♥

#55 jaa dom kan ta sig x)
Haha 3 dagar försenade ;) haha du sa att det skulle bli klart i helgen :P Nä skoja bara, ta den tid den tar X)
Nu har man varit på sitt livs första riktigt begravning, saknar dig så erhört mycket farmor & min kanin busis <3 Vila i frid farmor och Busis <3
Ni kommer alltid finns i mitt hjärta, jag älskar er båda två enormt mycket <3 Hoppas ni har det bra i himlen <3
Nu är jag Medarbetare här :)!
#58 Jaha grattis då :)
#57 Trist :( Vila i frid <3
Har själv begravt två kaniner
men har aldrig vart på en riktig begravning..
#60 Busis begravdes för ca: 2-3 veckor sedan :( ikväll begravdes farmor, känns väldigt tufft att orka detta så nära in på varandra :'(
#58 Vet du när vi andra som ansökte får reda på när ifall vi också blir det? de sa inte hur många de sökte? :P
Tack :)
#62 Snart, dom skulle skicka ut PM. Dom vill iallafall ha 1 till men vet inte om jag får berätta mer. Det göra en tråd senare när dom har skickat ut PM och det :)

Men det står på Om sajten. Så har det kommit upp 2 Medarbetare så..
Ja, jag och Emmsann blev nya medarbetare
#65 Jaha okej, då blev inte jag antagligen det då :(
Hade verkligen längtat efter att bli Medarbetare på någon kanin iFokus sajt :/ menmen man får ju inte allt man vill fast jag som tyckte jag var så aktiv på sajten :S Har aldrig sätt den andra tjejen skriv något här men ja idag är jag extra deppig pga begravningen så får nog gå och lägga mig nu gnäller bara :S
Grattis till er iallafall :)
Nej va synd :( Men det är inte helt kört, de snackade om reserver och att ifall det skulle beshövas kunde de ta in en till. Så vem vet ? :)
#67 Ja :/ nja reserv känns mindre kul då känner man sig inte direkt behövd utan som ett "extra hjul", jag vill inte vara något "extra hjul" utan jag lägger gärna ner alla min kraft och tid vilket jag också gjort änsålänge på den sajten jag är Medarbetare på och fokuserar på att göra mitt jobb på det bästa jag kan men jag har ingen större lust att bara vara något som kanske inte behövs, nej då väntar jag hellre på någon som verkligen vill ha och behöver mig. Men hade varit trevligt om de som valde motiverade sina val och berättar vad man kan förbättra i sin egen ansökan så man kan göra en bättre nästa gång man ansöker :)

Blev inte Medarbetare jag heller ;/ Men aja.. Får väl hoppas på bättre lycka nästa gång. Menmen
Till er som inte blev det så ska jag bara säga att det var skitsvårt att välja ut två stycken, vi ville ha med hela bunten men det skulle inte riktigt funka!
♥

#70 jag förstår :) Kändes lite surt men förstår att det var svårt! Inte så lätt att ta alla, skulle bli lite kaos då :P
hehe men grattis till er 2 som blev :D
#70 Känner sig sjukt besviken så klart, jag har själv lagt ner en hel del tid på sajten speciellt den senaste tiden med tips på artiklar och deltagit i alla inlägg jag kunnat klart man blir besviken då :/ Ville som sagt så otroligt gärna bli det men ja får vell ta det som det är.
Svara gärna på det jag skrev i slutet av #68 hade hjälpt en del till nästa gång man ska göra det och sen varför jag valdes bort hade varit bra att veta också för mig själv (ja jag kan ta kritik) skicka gärna pm så jag vet vad jag kan förbättra :)
Imorgon är det julafton! Kan ni fatta det? ;D
#73 Nej jag kan typ inte fatta det!
Men eftersom vi städar så himla mycket hemma så tror jag nog att det är julafton i morgon ändå 
#73 Nej jag kan inte fatta det är lite svårt att se eftersom jag är ensam hemma just nu :P men kommer nog förstå det imorgon när alla ringer och säger god jul :)
Får jag fortsätta vara med på jultävlingen även fast jag är medrabetare nu? :P

#73 nää :P det känns inte som det xD Vi har inte ens Granen uppe än :P Det kommer upp idag xD
#76 Ja eftersom du började innan du var Medarbetare :)
♥
Haha okej :)
Aj,aj,aj! Bet mig nyss inuti munnen, det smakar blod. Har en tendens att bita mig själv när jag tuggar tuggumi. Min mun är nog inte särskilt fin på insidan för tillfället. Hoppas bara att jag kan känna smaken på julmaten imorgon.
#80 Brukar oxå alltid bita mej :s Tur att det läker fort i munnen ;)
♥
Står i valet och kvalet emellan att forsätta med Rabbit Royal, och endast ha det.
Eller om jag ska testa Oxbow Cavy Cuisine (?) som vetrinären rekommenderade.
Vet absolut ingenting om fodret, och det skulle vara mycket till hjälp om någon som har eller har haft det fodret, och skulle kunna berätta hur det fungerade det o.s.v?
#82 Har aldrig testat det, men det är värt att göra det tycker jag! Speciellt om veterinär rekomenderar det :) Funkar det inte så är det ju bara att byta tbx till det gamla igen.
♥
#83: Nackdelen är ju att jag inte vet vad det innehåller..
Sedan är jag lite skeptisk att bara byta foder hur som hellst. 
Ingen som har erfarenhet av Oxbow foder över huvudtaget?
Har aldrig hört Oxbow förut? "/ Men tycker du det är nåt fel med RR eller vaför har du tänkt på att byta foder?

#85 men hanna da xD Oxbow är typ det dyraste fodret xD :P
#85: Tycker RR är jättebra, men jag tycker att min hona inte håller hullet bra. Och kanske behöver hon kompleteras med "riktig" pellets.
Vetrinären skickade med mig en påse med Oxbow Cavy Cuisine, men jag vet inte riktigt vad det innehåller.
Vill gärna veta det innan jag provar det. 
#86 hahha o.O bara för att du inte har åkt skidor :P
#87 Jaha ;) Jag vet iaf inte. Har stampe blandat med RR och det funkar bra för mig :)

#88 haha o..O Bara för att inte du har hund! :p
#88: Har oxå Stampe iblandat med RR, men hon håller inte hullet på varken Stampe eller Stampe blandat med RR.
Och vet. rekommenderade denna till henne.
**
Är det verkligen ingen som har testat Oxbow?!**

#90 jag hade oxbow ett litet tag. Då vi köpte min ena kanin och hon var van vid det. Men det var i våras. Oxbow är ju ett jättebra foder men jag vet inte så mycket om det.
#91 Okej, får söka lite på Google om det helt enkelt. Tack 
Gissa vem jag kunde ha lös i trädgården idag? :D
Bästa Bella ?
Trodde aldrig att det skulle gå, men hon var så snäll och duktig så! :D :D
♥

#93 ruuligt :D Skulle aldrig kunna ha mina lösa :P eller joo för dom kan inte rymma från baksidan xD hehe men annars, nää man vet aldrig XD
#94 Trodde aldrig någonsin att jag skulle kunna ha Bella lös heller, hon är värsta energipillret oså, men fick något ryck och var tvungen att testa idag ;) Och det gick suuuper! Hon är så gullig, springer fram till en och slickar på händerna då och då 
♥

#95 hihi vad gulligt :D Mina vill bara spriinga hela tiden och dom kommer inte till mig för tänk om jag tar upp dom :P Ellet Quil kommer fram och typ klättrar på benen 
Min lillasyster har en pappersspindel hängandes på en tråd som hon hänger framför dataskärmen hela tiden 

#90 Jaha va synd :( Funkar iaf super för min niner :)
#93 åå va kul! :D Jag kan bara ha en av mina lös… Kankse Bella och skulle aldrig i mitt liv ens tänka tanken att ha Wille lös :P
#99 ha vilken läskig o.O! Bara för att du inte (kanske) har haft vandrande pinnar! :P

Usch sånna där pinnar är äckliga. När dom e små är dom söta men sen är dom läskiga! Jag lekte alltid med mina och dom bröt alltid nacken "/

#103 hahaha jag höll i dom först men sen vågade jga inte längre xD vi räknade ägg en gång och det var typ 300 ägg ;o
ok haha du ger ut mig lite nu.. :P Har inga mer djur ;) Men råttor! Dom har så äcklig svans :O

#106 har dom inte alls! Jag har haft, guldhamster, dvärghamster, undulater ( har nu ), papagoja, marsvin, vandrande pinnar, iller :P haha under mina snart 14 år på jorden :P och juste, hundar och kaniner och råttor såklart ;) Har haft typ 100 råttor i mitt liv :P mamma hade uppfödning av råttor, marsvin och undulater, jag av dvärghamstrar och snart kaniner ;) haha

Juste jag glömde :P Jag har haft möss också :D
Har gjort brända mandlar idag, dom blev riktigt smarriga!
♥
Lyxigt att du har föräldrar som ens vill ha massa djur! :) Det har inte vart lätt att övertala dom om de 4 djuren jag har nu :O

Haha men jag har fått min djurintresse från mamma xD Jag skulle få köpa en bc eller bcblandis nästa år om jag hade blivit aktivare muntligt på lektionerna, några veckor efter så får jag en BC xD haha. Och allt är ganska lätt att övertala :P hehe skulle nog fått köpa Mira från Malin men bara det att jag hade typ en timme på mig :P men hon sa ja nästa dag och då var det försent ;( Men men, min pappa skiter i djuren typ det är jag och min mamma :D
Haha det är bara jag i min familj som har djur intresse ;) Visst, dom hjälper till ibland, men dom tycker inte det är kul med djuren. Liksom "dom är bara ivägen när man ska bort". Fast alla älskar Nisse, han är omöjlig att inte fastna för ;) <3

Haha.