Dvärgkaniner iFokus

Dvärgkaniner

Etikett: färger-och-teckningar
Läst 3425 ggr
fabriksmoln
0

Hjälp med färg?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är inte så bra på kaninfärger och min ena kanin har enligt mig en lite klurig färg..Som liten blev hon färgbestämd zobelsiames men har helt bytt färg!

Börjar med en bild på henne där hon är 8 veckor

fabriksmoln
0

En till bild där hon är 8 veckor :)

fabriksmoln
0

12 veckor, närbild

här har hon även över resten av kroppen börjat få ett silverskimmer, där topparna på pälsen är svagt silverbruna.

fabriksmoln
0

Och här är en när hon är 16 veckor.

Nu är hon ca 30 veckor och sedan 16 veckors ålder har inte färgen ändrats nämnvärt, dock har hon fällt av sig större delen av manen(??).

fabriksmoln
0

En till bild när hon är 16 veckor, men lite mer synligt av kroppen.

Kan tilläggas att pappan är vit blåögd, mamma och mormor är rysstecknade.

fabriksmoln
0

Nyaste bilden jag har (kameran trasig..)

Här är hon 25 veckor :)

hjartelyckanskaniner
0

Hon ser ut att vara zobelsiames brun. Jag har en zobelsiames brun hona och hon ser ut som henne fast mer blå aktig ut. Vet inte om blåa kan bli som de bruna. Alltså kritvit på kroppel men brun på nosen, öronen, svansen och tassarna.

Ska visa en bild på min zobelsiames bruna fuchs hona:) men hon är väldigt brun på kroppen också. Men som sagt, tänk på att det finns de som är kritvita på kroppen också:)

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

fabriksmoln
0

Det är alltså zobelsiames som gäller? Jag har ingen koll, men kan det fungera med det att hon har silverbruna toppar på sin annars vita päls på kroppen?

hjartelyckanskaniner
0

#7 Jupp, den teckningen är det men färgen är jag inte helt 100 på. Antingen brun eller blå. Hon ser blå ut men när du säger silverbruna toppar så är det lite svårare att säga vilken färg. Hon kanske fäller? Vet inte om zobelsiames blåa kaniner blir bruna på topparna när de fäller eftersom jag inte haft den färgen.

Mvh Emma

malin--a
0

Även jag skulle gissa på zobelsiames brun, men jag är absolut inte säker!

♥

hjartelyckanskaniner
0

På de två bilderna ser hon zobelsiames brun ut men på de andra så ser hon blå ut. Du har inte fixat med bilderna och fått henne i svart/vit färg och resten av bilden i vanlig färg?

Du kan se min zobelsiames bruna hona i tråden "Tosca <3 Cayenne". Men min hona är ju somsagt brun på kroppen och hennes syster är kritvit på kroppen men brun på nosen, tassarna, öronen och svansen.

Mvh Emma

fabriksmoln
0

Kan ha varit lite sämre ljus de två sista bilderna, men har inte redigerat färger iaf :)

Kikade lite extra mycket på färgen förut och jag tycker att den är klart brun, även om jag inte riktigt är så bra på det. Har ju dock min blå/vit japantecknade att jämföra det blå med, men det är väl antagligen inte alls samma sak? :P

Topparna är definitivt åt det bruna hållet, vissa är nästan lite beiga.

hjartelyckanskaniner
0

#11 Tittade extra mycket på min bruna hona och din hona är brun. Bruna kan bli lite silverbruna på vissa ställen antagligen. Nej, den blåa kan man inte jämföra eftersom zobelsiames blå är annorlunda än vanlig blå färg.

Mvh Emma

jossan84
0

Vet du vilka färger som finns i släkten? Jag tycker att den ser ut som en typisk sallander, men sallander och zobelsiames kan vara väldigt lika.