OT - Alla kan göra något !
En "film" samansatt av flera olika klipp från kofarmar, pälsindustrier, slakterier, läderdjurstransporter m.m.
Varning för känsliga tittare men kan starkt rekommendera att titta så länge man orkar.
Sprid gärna vidare till så många du kan.
Vad kan man göra år detta ?
Allt detta handlar om efterfrågan. Om kunder slutar att köpa dessa varor kommer djurens lidande att minska markant!
Kött som inte är svenskt är aldrig bra, det är just vad du ser på filmen som du äter! KRAV-märkt, svenskt är det som gäller.
Vad är din hästs träns, sadlar, hundens koppel, dina skor tillverkade av ? Mycket troligt indiskt läder. Det är korna de misshandlar på resan genom hela indien, där många dör på vägen… Deras skinn köper människan och klär nöjd er själva och era djur med. Vilket gör att dessa människor får betalt och bara fortsätter och fortsätter… Vill du köpa läder ? Ta då reda på att det INTE är indiskt.
Vilken fisk är det egentligen du köper ? Undvik de som plågats till döds genom att välja rätt märken.
Fågel, även här gäller KRAV-märkt. Ägg från vanliga frigående höns är höns som i princip går på varandra, pickar ut ögonen på varandra o.s.v. Understimulerad plågad djurhållning är vad ni stödjer.
Och ni har ett val ! Välj att göra skillnad !
Mvh Ellenfyrkant
Bra att du sprider vidare det! Tycker sånt här är så hemskt 
♥
En sak jag inte förstår, varför ska Indien döda deras heliga djur? Indien lever för korna och är vegeterianer pga kon, varför då döda djuret?
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

#2 För att människorna hellre överlever själva… Indien är ett stort, fattigt land. De transporterar korna i trånga, plågsamma transporter där några dör under resan till närmsta grannland för att slakta dem och enbart ta vara på skinnet. Finns klipp i filmen jag länkat till om detta.
Mvh Ellenfyrkant
#3 Indien är en av de rikaste länderna. Jag läser om hur länderna har det och min lärare säger att det är en av de rikaste länderna. Jag har ett arbete om just indien och vad jag hittat så verkar de inte så fattiga.
Mvh Emma
Läste på wikepedia. Indien är en av de tolfte rikaste länderna men de lider också utav fattigdom. Så de som är rika är väldigt rika men de som är fattiga är väldigt fattiga.
Tyvärr är det som så att man inte kan ändra på människor utan de tänker ''men andra ändrar sig så därför behöver inte jag ändra mig..''. Världen kommer aldrig att bli vegeterianer, inte köpa skinnskor, klockor med läderremm, sadlar till våra hästar mm. Om vi skulle bli vegeterianer så hade alla som lever som bönder fått lägga ner för de har inte råd att ha hundra kor som ingen köper eller blir slakad.
Det förekommer djurplågeri trots att vi har hemska videos. Ingen tar tag i att få en dom för människan som plågar sitt djur så därför fortsätter man att göra det. Man ska säga till sitt djur, men det finns skillnad på att säga till och plåga sitt djur.
Jag klarar inte av hemska filmer så jag kommer inte kolla på filmen. Men jag kommer inte bli vegeterian. Jag äter svenskt kött och svenska kor, kycklingar mm mår bra och då behöver jag inte känna att djuret inte mått bra innan det kom till slakt.
Jag var i Thailand för några år sedan och då fick vi se en tuppfajt. Men jag gick ifrån för jag klarade inte det. De slutade inte slåss förrän den ena dog. Jag gick bort till en apa som fick bananer ist. Mycket duktig apa! Klättrade efter bananer och sen fick vi ge apan bananer som den skalade själv. Fick hålla apan också.
Mvh Emma
Kunde inte se klart på filmen, så jäkla hemskt! 
Sitter och stor gråter nu. Kunde inte heller se klart på filmen. hur FAN (ursäkta språket) kan människor göra så!?
Jag är så himmla glad att jag har dom djuren jag har nu. Vill göra allt för att rädda dom :(
HUR kan människan vara så grym?

#4 Ja ursäkta ordval, borde skrivit "delvis fattigt land". Då jag vet precis som du att delavr av indien är rike men destu fler är jättefattiga.
#5 Att äta svenskt är alltid ett steg på vägen men hade jag varit köttätare hade inte ens det varit nog bra för mig, såvida jag inte visste vart köttet kom ifrån så jag sett själv att djuren faktiskt haft det bra.
"Man" kan inte ändra på människor. Men man kan få människor att ändra på sig själva.
Och gillar inte riktigt sättet du använder vegetarian på. Ta reda på vad begreppet verkligen inkluderar så kommer du förstå att en vegetarian kan använda läder om h*n vill.
Mvh Ellenfyrkant