Dvärgkaniner iFokus

Dvärgkaniner

Etikett: om-dvärgvädur
Läst 1609 ggr
helkev
0

Vi har en liten latmask här hemma

Vi har nisse i vardagsrummet, i bur men han är väldigt mycket lös i köket. I köket har vi hans transportbur så han har något att krypa in i. När han är i sin vanliga bur vräker han ofta ut sig och bara är. han ligger gärna på rygg med utsträckta ben. Ja han myser mest hela tiden. När vi har han ute i köket så föredrar han också att bara vräka ut sig, i stället för att skutta runt och aktivera sig. han ligger mer än gärna i våra knän och sover. han kan lätt ligga och bara mysa och kela i över 1 tim.

är det vanligt att kaniner är "lata" och föredrar att ta det lugnt framför att vara aktiva?

Nisse är en riktig myskanin.

malin--a
0

Kaniners temprament är heeeelt olika. Precis som människors, en del är överaktiva och en del är lite mer "slöa" :)

♥

hjartelyckanskaniner
0

Nisse är väll en dvv? Har inte orkat kolla på din sida:P

Dvv är oftast slöa. Hade det smällt en raket framför nosen på Sven så hade han inte rört en fena. Det är inte mycket fart i de kaninerna. Jag är glad om Sven kommer i mål på tävlingarna:)

Men samtidigt kan det finnas snabba dvv. Vädurskorsningar är en aktiv ras om man vill ha det:)

Samtidigt är det skönt med slöa kaniner. Man slipper tjafsa om att nu tar du det lungt utan man har snarare problemet att få kaninen att få fart under tassarna:P

Den enda tiden Sven är snabb, menar nu supersnabb, det är när han ser en hona framför sig:P

njut av att han är så lugn!

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

helkev
0

ja han är en dvv.

Vi tycker jättemycket om att han är så lugn och go som han är :-) Han är kastrerad också, vet inte om det spelar någon roll?

hjartelyckanskaniner
0

#3 Det kan ha det men det behöver inte vara det:) Sven är okastrerad och han är lat.

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

Nickel
0

Har 5 dvärgvädurar och alla är verkligen helt olika. Någon är helt stirrig och en vill helst inte röra sig alls. ;p Har både kastrerade och okastrerade men på mina har inte det blivit ngn skillnad.

Valkyrie
0

Min dvv är verkligen inte som jag trodde hon skulle vara, hon är väääldigt pigg :P

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!