Vi har en liten latmask här hemma
Vi har nisse i vardagsrummet, i bur men han är väldigt mycket lös i köket. I köket har vi hans transportbur så han har något att krypa in i. När han är i sin vanliga bur vräker han ofta ut sig och bara är. han ligger gärna på rygg med utsträckta ben. Ja han myser mest hela tiden. När vi har han ute i köket så föredrar han också att bara vräka ut sig, i stället för att skutta runt och aktivera sig. han ligger mer än gärna i våra knän och sover. han kan lätt ligga och bara mysa och kela i över 1 tim.
är det vanligt att kaniner är "lata" och föredrar att ta det lugnt framför att vara aktiva?
Nisse är en riktig myskanin.
Kaniners temprament är heeeelt olika. Precis som människors, en del är överaktiva och en del är lite mer "slöa" :)
♥
Nisse är väll en dvv? Har inte orkat kolla på din sida:P
Dvv är oftast slöa. Hade det smällt en raket framför nosen på Sven så hade han inte rört en fena. Det är inte mycket fart i de kaninerna. Jag är glad om Sven kommer i mål på tävlingarna:)
Men samtidigt kan det finnas snabba dvv. Vädurskorsningar är en aktiv ras om man vill ha det:)
Samtidigt är det skönt med slöa kaniner. Man slipper tjafsa om att nu tar du det lungt utan man har snarare problemet att få kaninen att få fart under tassarna:P
Den enda tiden Sven är snabb, menar nu supersnabb, det är när han ser en hona framför sig:P
njut av att han är så lugn!
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

ja han är en dvv.
Vi tycker jättemycket om att han är så lugn och go som han är :-) Han är kastrerad också, vet inte om det spelar någon roll?
#3 Det kan ha det men det behöver inte vara det:) Sven är okastrerad och han är lat.
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

Har 5 dvärgvädurar och alla är verkligen helt olika. Någon är helt stirrig och en vill helst inte röra sig alls. ;p Har både kastrerade och okastrerade men på mina har inte det blivit ngn skillnad.

Min dvv är verkligen inte som jag trodde hon skulle vara, hon är väääldigt pigg :P
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!