hjälp!! :'(
Jag satt nyss och myste med min kanin, och sen så skulle jag ge henne lite godis i matskålen, jag går då upp och hämtar och allt är som vanligt.
Hon blir lika ivrig & glad som vanligt. Så fastnar hon i sitt hus. Jag bah tänkte "hur har hon fastnat?"
hon morrar och fräser och blir sjukt rädd.
Fort tittar jag för att se hur och varför hon fastna och då var hennes klo borta! :'(
Så hon har bara 3 klor på högra bakbenet och det blöder kan jag lova! Jag fick panik och sa till min syster "hon har tappat en klo!" hon tittade och så sitter henne klo i huset nu, kan inte få ut den, pulpan och hela skiten. Hur gör jag nu?
Pappa sa att det inte finns så mycket att göra + att det händer i det vilda också…
Jag vet inte vad jag ska göra :'(
- Redigerade ditt inlägg och tog bort jobbiga tecken eftersom det blir lättare att läsa. / Johanna Moderator på DKI.
Sitta på potatismjöl på foten där hon blöder. Detta gör att det slutar blöda.
Det är inte hela världen att hon tappat en klo:) visst, det blöder, men hon klarar sig utan den:)
Är det en mellantå eller en yttertå? Är det en yttertå så kan det hända att hon får problem med balansen på den foten.
Min honas tå knäcktes när hon skulle ut ur en transportbur. Hon bara spretade med benen och fastnade med klon i luckan och bröt den. Så nu kan man röra på hennes klo. Hon har en liten bula där klon börjar. Men hon mår inte dåligt av det.
Det är många kaniner som förlorat en eller två klor. Så ta det lugn och stressa inte:)
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/
det har torkat redan, jag tror det var mellantån som gick av. kommer den aldrig växa ut igen?
#2 det tror jag inte. Har inte hört någon där tån växer ut. Var på en utställning där en granne bet av tån på den andra kaninen bredvid. Den som blev av med tån blir ju nollad pga att den saknar tå. Synd att sådant ska hända pga att det bara är galler emellan och inte något skydd.
Så ägaren bara stoppade ner kaninen i transporten för det var ju inte lönt att hon ställde ut kaninen.
Du ser ju vilken tå det är. Blöder det från mitten så är det mellantån:)
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/
Hade en kanin som tappat flera klor pga. att hon klättrat på kompostgallret (nu är det bytt till vanligt galler) och hon klarar sig bra så. Märkte det inte först så hon blev utställd så och inget domaren la märke på och gav henne 95p :S ja bra för min del dock lever inte kaninen längre men det av annan anledning.
#4 aha okej :/ jag trodde du menade i slutet att hon kommer dö av det, men sen fattade jag att din kanin dog sen, av annan anledning.. stackars.
#3 jag kollade och det var ytteklo, men såg nu att pulpan sitter kvar :O själva pulpan sitter bara kvar så "skalet" på klon försvann. Då lär det växa ut igen, antar jag!
Min ena kanin tappadeen klo, den växte ut igen.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
knut bröt av en klo en gång och jag var nästan säker på att den aldrig skulle växa ut igen då ela pulpan och allt for (själva tån oskadd). Men nu drygt 1år senare har det börjat komma en ny klo där.. Konstigt, ska bli spännande att se hur den kommer att se ut.
#5 ja den kaninen var ju med om raset i Nyköping (LU) och klarade sig inte.
Det bror ju på hur mycket som är borta ibland kan det växa ut men det tar lång tid. hade en kanin som bröt svansen och den växte inte ut men där i mot så växte päls ut som täckte över den biten som var borta.
Sitter pulpan kvar tror jag inte det tar så länge innan klon växer ut igen. Min systers hund bröt klon så bara pulpan satt kvar och det tog inte alls särskilt länge innan han fick en ny klo.
En kanin jag hade tappade klorn, måste ha fastnat, den växte inte ut igen.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Min katt fick operera bort sin klo, men den har växt ut igen, då borde väl kaniners också göra de kan jag tänka mig :)
okej, min hund fick operera bort sin tumme för att en tjej som var en sån som går ut med honom för skojs skull. Hon klippte av hela pulpan så det blödde floder. Så han har ingen tumme =)

Har hittat en klo hos mina kaniner men ingen som var saknad ^^
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!
#13 haha xd
#1 Min kanin har tappat båda "tummarna" på sina framben och han har inte alls fått dålig balans av det. Så det verkar vara olika från kanin till kanin. 
#15 två ytterklor alltså

Det har hänt mina kaniner oxå det är inte så farligt.Men skrek hon inte?
Vår kanin Nina rymmde och sprang under bilen.Vi fick lov att dra ut henne nä hon väl var ute hadde hon tappat en klo.Hennes ägare var hemkst rädd hon trode att Nina skulle dö.Men Nina klarade sig
#17 jo hon skrek vääldigt mycket!!
#18 Det har aldrig min kanin gjort när han tappade båda sin klor.
#18 kaniner kan skrika i panik
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
när jag skulle ut till min lilla kanin, så såg jag blod i buren. det hade stelnat och såg ut som stearin. jag har inte kollat om det var för att hon har tappat en klo elr nått sånt , hon är så sprattlig. borde jag gå till vetrenären?