Dvärgkaniner iFokus

Dvärgkaniner

Etikettköp-sälj
Läst 4743 ggr
Jenniebreen
0

Billiga tillbehör?

**Vart kan man köpa billiga kanin tillbehör?

**Eftersom jag har en hel del med kaniner så blir det oftast väldigt dyrt att köpa 10höhäckar för 30:-/st eller kanske flaskor för 45:-/st till alla. Har kollat runt på olika sidor men alla är lika dyra.

Därimot när jag var i thailand förra året hittade jag akitakoppar för 4:-/st, Borde man inte kunna beställa därifrån eller annat billigt land? :)

Tacksam för svar ! :D

Mvh jennie, Uppfödning av Dvärgvädur i färgerna Havana, viltblå, vit blåögd och Bourgogne. Även omplacering i mindre skala. www.jenniebreen.dinstudio.se

malin--a
0

www.sofiashundcenter.se brukar ha en del billiga grejer :)

Jenniebreen
0

Sidan är tom :/

Mvh jennie, Uppfödning av Dvärgvädur i färgerna Havana, viltblå, vit blåögd och Bourgogne. Även omplacering i mindre skala. www.jenniebreen.dinstudio.se

malin--a
0

#2 Ojdå! Vad skumt.. :/ Ska hålla utkik och försöka säga till när den kommer upp igen.

Jenniebreen
0

Det vore kanon! Tack! <3

Valkyrie
0

Begagnat? :P

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!

Jenniebreen
0

#5 Både och :)

Har du något kanske?

Valkyrie
0

Tyvärr inte men kolla på tradera & blocket är mitt tips =)

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!

hjartelyckanskaniner
0

Synd att du inte söker koppar. En jag känner säljer Atlasskålar för 15kr och de är riktigt bra! Har själv 11 st. Mina kaniner älskar de:)

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

Emmy
0

www.teddytassen.se har en webbshop för både kanin och nu marsvin. :) Därifrån ska jag köpa saker för 555 kr när jag ska börja föda upp kaniner. :) Billigt och bra, de har även superfina och tydligen bra burar, både inne och ute. :D

Westham
0

Tyvärr är uteburarna skräpmaterial och olagligt små.
Men mycke bra finns hos teddytassen :)

MVH John

Min kaninsida på facebook <--

Sajtvärd http://hermelinkanin.ifokus.se

Uppfödare av Lejonhuvad kanin Blå och Madagaskar

hjartelyckanskaniner
0

Jag har haft någon liknande bur som Trixi burarna fast min var godkänd. De är inte de bästa burarna man kan få tag på om man säger så. Bättre att bygga själv:)

Mvh Emma

Jenniebreen
0

#8 kan du skicka en bild på kopparna? kanske är det bättre, vet dock inte hu dom ser ut :P

hjartelyckanskaniner
0

#12 Kan se om jag har tid i helgen:) får knappt ens gå till skolan av föräldrarna. Ramlade av hästen igår och ser nästan misshandlad ut och sen har jag hjärnskakning. Men jag ska tävla med kaninerna på söndag, det har jag bestämt, haha.

Mvh Emma

Jenniebreen
0

Vore jätte bra! Ojdå :/ har själv en unghäst så vet hur det är. Krya på dej :))

hjartelyckanskaniner
0

#14 Han är en welsh cob som blivit illa behandlad i England. Han har iaf welsh cob i sig. Vet inte hur höga en welsh blir. Han är runt 150. Så man får inte ta hans hovar, man kan knappt galoppera på honom utan att han leker rodeo och vänder in mot mitten. Om man lutar sig tungt framåt på hans framben så sparkar han bakut tills man antingen ändrar sin sits eller tills man ramlar av. Det kan vara nyttigt att rida på honom då han inte vill att man ska upprepa en massa på honom för då tycker han att ryttaren är tråkig och lyssnar inte det minsta. Man kan därför inte sitta och skänkla honom på varje steg han tar utan lite då och då. Han kan ju allt som vi gör men man måste visa honom ordentligt en gång och sen så kan han det. Tex om man ska galoppera på kortsidan men vägrar så ska man fortfarande ge galoppskänkel även om man är på långsidan så att han inte få sin vilja igenom för då får man stora problem. Sen måste man ha långa tyglar på honom för att annars så sparkar han eller bara stannar.

Så jag trodde ju att jag hade tillräckligt långa när jag längde de med en plopp på tyglarna, men tydligen inte och därför flög jag i backen.

Men som läraren sa "det är posetivt att ni landar före hästen för då vet man att ni hade tänkt hoppa!" hehe.

Nej, nu blev det nästan en hel roman om lilla Robban. Mycket söt häst men en svår en. Finns de som ridit i 20 år men ändå så ramlar de av en massa gånger under hopplektionerna.

Mvh Emma