Dvärgkaniner iFokus

Dvärgkaniner

Etikettköp-sälj
Läst 1999 ggr
Schniigel
0

Kanin på blocket

Såg denna annonsen på blocket.se och har ingen aning om hur kaninerna är men jag tyckte att den på bilden var väldigt söt..dock reagerade jag på att den inte har något botten material. Det kändes fel men är inte jätte insatt i olika typer av kanininhängnader och så men ja…

Någon som vet vad det är för ras föresten?

Hoppas att dom kommer till något bra djurvän, kanske till och med någon här ifrån? ;)

vet inte om jag satte den i rätt grupp.. det är ju lixom inget JAG vill sälja men ja, ändra om ni vill!

Medarbetar edit: Tog bort blocketlänken. Vill slippa att säljaren får x-antal mail ang hur djuret borde ha det.

/Westham

Westham
0

Medarbetar edit: Tog bort blocketlänken. Vill slippa att säljaren får x-antal mail ang hur djuret borde ha det.

Tycker man att djuret far illa kontakta blocket.se, finns inte plats för smutskastning på Dvärgkaniner.ifokus.

MVH John

Min kaninsida på facebook <--

Sajtvärd http://hermelinkanin.ifokus.se

Uppfödare av Lejonhuvad kanin Blå och Madagaskar

Schniigel
0

Ja okej, nä det var inte mening som smutskastning men ja. I see.

Tänkte om någon kanske är intresserad av dom, tyckte själv att den på bilden var väldigt söt, kan tyvärr inte ha kanin.

Hoppas att dom får det bra i alla fall

Westham
0

Jo den va jättefin :) kan ha varit lite lejon i den :)  välpälsad iallafall Vit blåögd

MVH John

Min kaninsida på facebook <--

Sajtvärd http://hermelinkanin.ifokus.se

Uppfödare av Lejonhuvad kanin Blå och Madagaskar

Schniigel
0

Ja väldigt söt (den likna min katt hehe) Är det lika vanligt att vita blåaögda kaniner är döva som det är med katter?

malin--a
0

#4 Det har jag aldrig hört något om :)

Zvintos
0

#4: Säger som #5, har aldrig hört talas om att vit blåögda dvärgvädurar skulle vara döva.
Har själv haft 4 stycken vita blåögda (dvärgvädurar) och de hade då inte sämre hörsel än mina andra dvärgvädurar. =)

Däremot är vit blåögda mer benägna att drabbas av epilepsi, även om jag själv aldrig varit med om det.

Schniigel
0

Oj vad intressant att det är så på katter men inte på till exempel kaniner.

Vilken tur att du har sluppit epilepsi hos dina ninisar :)

Jag skulle gärna vilja ha kaniner själv :/

Rozza
0

#6 epilepsi är inte så ovanligt. vid för många led/generationer av vit blåögd kan det uppstå har inte varit med om att just mina djur varit dåliga men har bekanta som varit med om det. min första utställnings kanin var dvärgvädur vit blåögda. alla syskonens ungar som fick med vit blåögd fick epilepsi men min kanin var smart och ville inte para sig med vit hane så det blev en färgad och där med ingen fara för epilepsi.

Zvintos
0

#8: Frågan är ju hur många led som behövs för att det ska uppstå.
Flera av mina har haft vit blåögt så långt bak i stammarna som det går att se (många tyska importer) och inte haft några problem.

Rozza
0

#9 har hört att det kan hända efter 3-4 led eller nått. Det därför man parar in en färgad kanin och sen sparar en wienertecknad unge då har minskat risken för epilepsi. Det är säkert olika för olika kaniner.

[sstorm]
0

Vita blåögda har, vad jag lärt mig på en färgkurs, nedsatt imunförsvar, förekommer oftare nedsatt hörsel samt epelepsi. Dock gäller de inte alla kaniner, men de är vanligare på vita blåögde