Dvärgkaniner iFokus

Dvärgkaniner

Etikett: hälsa-beteende-och-sjukdomar
Läst 1457 ggr
Emiizan
0

Lägger sig ner & vill inte äta! :s

Idag när jag var ute hos kaninerna, så märkte jag att den ena bara la sig upp & ner och såg alldeles skräckslagen ut! När jag öppnade buren så reagerade han på ljudet & satte sig normalt. Han kom fram som vanligt men vägrade att äta - trots att han alltid varit ett riktigt matvrak som äter upp allt på en gång!? Sedan bara slängde han sig upp å ner & såg lika rädd ut som innan!

Jag tog ut honom lite i gräset men efter nån minut sa la han sig ner & lixom "stelnade" fast på ett å samma ställe utan att röra sig. Han har aldrig gjort såhär förut! :o

Och så fort jag satte in honom i buren igen så la han sig upp å ner flera gånger. Vad beror det på? Är det nåt farligt eller går det över?

Mvh Emma

malin--a
0

Det var kanske något i bakrunden som skrämde honom? Katt eller liknande? :)

♥

minkaninester
0

Bor ni nära en väg?

MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.

" Everybody needs inspiration "

gullenos
0

Han kanske var med om något på natten ? Alltså att han blivit rädd/ chockad.

Ljusta
0

Tycker också att det låter som att han varit med om någonting chockerande alldeles innan du kom som forfarande satt i. Så om han skulle vara sig lik nu och det inte upprepades så är det kanske så. Men om han fortfarande är konstig så skulle jag nog gå till vet med honom.

Ljustadalens kaningård

Emiizan
0

#1 Ja, det kan ha varit så (får vi hoppas!) , han har slutat lägga sig på rygg men han sitter ofta blixt stilla på ett å samma ställe hela tiden! :o

#2 Jaa, det gör vi egentligen. Men vi bor i en by & hans bur är lixom inne i trädgården. & han har aldrig brytt sig om bilar & liknande innan.

#3 Hmm, kan ju vara så. :)

#4 Jao, han blir mer å mer som vanligt nu, men sitter fortafarnde blixt stilla på samma plats ganska länge innan han rör på sig. Och jag tycker han brukar vara mycket livligare! :o

Sagaan99
0

Håller det på längre kanske du får ringa en veterinär…<33

Hoppas att det slutar<33

Emiizan
0

#6 Njaa, så farligt verkar det inte vara. Han beter sig som vanligt nu, men ibland "stelnar" han till & rör sig inte överhuvudtaget :/

minkaninester
0

Det låter som han är rädd för något.

MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.

" Everybody needs inspiration "

KaninPiggelin
0

han vart säkert rädd, chockad eller så kanske han fick en liten  kramp, eller liknande..?

/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård

♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥

Emiizan
0

Vill bara upplysa alla här om att det inte vart nån fara med honom, han vara antagligen bara lite rädd eller liknande :)

malin--a
0

Skönt att höra! :)

♥

[PinguLikesMusic]
0

Min kanin blev typ likadan för ett tag sen. Han brukar äta som om jag inte ger honom någon mat men så plötsligt ville han inte ha! Bajsar han normalt?