Dvärgkaniner iFokus

Dvärgkaniner

Etikettallmänt
Läst 3553 ggr
zatanica
0

snöbärsbuske

Någon som vet om snöbärsbuske är giftig? De som har små bär som ploppar när man trampar på dem.

Har en liten buske utan bär som kaninerna har knaprat på, ingen av dem brukar äta saker som är dåliga för dem om något barn försöker ge dem det.

Så antar att de är ganska kloka och bara äter det som är bra för dem och lämnar det som är gitigt eller olämpligt.

zatanica
0

Kan ju tillägga att jag vet att bären är giftiga vad jag vet. Men denna buske har inga bär då den just kommit upp efter att jag trott att jag grävt bort alla rötter.

Men bra för att bären är giftiga behöver ju inte blad och grenar vara det.

Hoppas att någon vet.

Westham
0

Snödroppe
Galanthus nivalis

Växten, speciellt löken, innehåller ämnen som har irriterande egenskaper.

Inga allvarliga förgiftningar kända hos människa.
Symtom: Magbesvär.

Åtgärd: Om mer än några (3-5) lökar eller stor mängd andra växtdelar förtärts, kontrollera risken hos Giftinformationscentralen.

Skulle inte våga ge till kaninerna nej.

MVH John

Min kaninsida på facebook <--

Sajtvärd http://hermelinkanin.ifokus.se

Uppfödare av Lejonhuvad kanin Blå och Madagaskar

zatanica
0

Någon som var trött när han läste tror jag :) Inte snödroppe de växer väll inte nu heller :)

Snöbärsbuske är det frågan om. En buske alltså, som jag hade kapat av och grävt upp ur hagen trodde jag. Tills den åter började spira och jag såg hur de knaprade på den. Har nu klippt ner den igen. Men vore kul om någon visste om grenarna och löven är ok.

FÖr är det de så gör det ju inget om de växer lite. Så länge den inte har bär för de har jag som sagt för mig är olämpliga om än inte super giftiga. Fick man höra när man var liten och stampade på bären.

Westham
0

Trött haha knappt vaken ;) haha letar mer sen

MVH John

Min kaninsida på facebook <--

Sajtvärd http://hermelinkanin.ifokus.se

Uppfödare av Lejonhuvad kanin Blå och Madagaskar

zatanica
0

Tack :) har letat endel som sagt men inte hittat något, men ibland är det ju svårt att söka på rätt sak.