tips till en osäker kanin.
Hejsan, som det står i rubriken så vill jag ha tips till en osäker kanin. Han är 8månader. Han vill aldrig bli klappad, aldrig. Han blir rädd och smyger iväg. och när man ska ta på hans rygg så böjer han den för att jag inte ska få "tag" på den. Han har börjat ta godis ur min hand, han slickade på mig igår, och jag blev överlycklig, tro mig ^^ Men fortfarande så tycker han inte om att bli klappad, han hackade tänder igår efter han badat med det var säker för att han frös, även om han hade handdukar men iaf. Skulle bli jätte glad för svar =)
Sätt ut honom i en stor hage och låt honom skutta runt. Inga saker ska ligga i hagen utan det ska bara vara en vanlig hage.
Lägg in ett sittunderlag till dej och i ditt knä lägger du några goda fruktbitar som han tycker om.
Bara sitt där sedan och vänta tills han kommer fram utav sej själv. Du kan göra samma sak utan frukt oxå och då ska du inte klappa honom de första gångerna, utan bara låta honom vara där och nosa. När han har vart framme ett par gånger kan du försiktigt klappa honom, men springer han iväg så får man börja om igen.
Lycka till 
♥
min ena kanin har alltid också varit osäker och tycker inte om att sitta i knät eller bli bärd o så… Utan ska sitta bredvid mig. Men efter att ha suttit mycket med han i hage osv. har han börjat respektera mig med mer och är inte lika "rädd" för mig och kommer fram och vill bli klappad. men han vill sitta bredvid när han vill bli klappad inte i knät. Så om du bara ger dig tid att umgås med han så kommer han nog att börja acceptera dig :)
Kramar Emma! :)
Bloggar även om mina kaniner på: http://emmaskaniner.devote.se/ Klicka in vetja! :P
okej! tack