Dvärgkaniner iFokus

Dvärgkaniner

Etikett: om-dvärgvädur
Läst 3352 ggr
[MinRonja]
0

Bara jag som har världens underbaraste kanin?!

Som det står i rubriken, är det bara jag som har världens finaste, underbaraste, mysigaste och roligaste osv kanin? :)

Haha, hon slickar på min hela tiden, hon slickaade på min mun så jag tog ut tungan och hon slickade på den, haha! x) Hon gör glädje skutt på kvällarna och hon är ju så otroligt gullig och klumpig när hon gör det! HAHA xd Sen så är jag otroligt chockad över att jag kan röra hennes mun, hålla i hennes huvud (med handen under munnen) och sånt utan att hon biter, hade en kanin hona som var fördjävlig för typ 6 år sen xD Men har nog gjort ett väldigt lyckat köp. Hon är idag typ 4mån och 10 dagar :) (detta är i buren och på köksbordet)

(utanför buren) Men hon är jätte rädd utanför buren men det kommer nog ordna sig så småning om. Men är det någon här som har något/några tips på att få henne framåt, inte så tillbaka dragen, och få henne att inte bli rädd såfort man rör sig lite.

hjartelyckanskaniner
0

Jag har 6 st underbara kaniner (A) Sven är the meatball #1 Han älskar alla och alla älskar honom.

Suffi har helt plötsiligt bestämt sig för att bli bff med mig och hoppar upp i mitt knä när jag sitter på huk, klättrar över rasthagen och hoppar upp på min rygg när jag står och ska klappa henne.

Alf springer mot min hand när jag ska klappa på honom i rasthagen, fram och tillbaka för att då kliar han sig mot handen:P

Bäret är inte som någon annan. Det är något jag inte kommer på som gör hennes speciell, kan inte sätta fingert på det.

Tosca är mammas prinsessa! Morrar åt pappa och ska bitas och så gör hon mot alla killar som hon inte tycker är snygga. Men tjejer går utmärkt att sitta och bli kliad på huvudet.

Josse är nya bebisen. Helt sjukt enorma öron! När hon sitter med ryggen emot en så ser hon ut som en surikat xP Pussas är helt okej men bara en puss och sen ska hon ner. Matte gillar inte hennes vassa bebisklor:P

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

[MinRonja]
0

Haha naww vad gulligt ^^

hjartelyckanskaniner
0

#2 Alla mina kaniner är gulliga:D Ibland vill man bara pussaihjäl de:P

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

[MinRonja]
0

#3 jo, samma här xD

minkaninester
0

Är jätte nöjd med båda mina kaniner! :)
Den ena är precis som din, man kan göra exakt allt med henne och det lyser alltid glädje om henne.
Den andra är väl lite mer problematisk haha.
Men underbar hon med.

Som svar på din fråga ger jag dig som tips att låta henne undersöka rummen ett och ett utan att du stör henne.
Då får hon se att det inte är något farligt och hon tycker inte att det är lika läskigt.
Det tar sin tid, men det är verkligen värt det!

Lycka till.

MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.

" Everybody needs inspiration "

[MinRonja]
0

#5 hihi :* okej, tack!:)

Rabbitzz
0

Chester är också underbar!
Så mysig, men samtidigt pigg busig och är alltid ute på bus! :p

[MinRonja]
0

#7 herregud så sött namn :p okej, det är roligt när dom är ute på bus x)

Rabbitzz
0

#8 Haha tackar! Jepp, Chester ska alltid vara ute på bus! Som idag, tillexempel.
Han skulle busa med mej, när jag fotograferade honom hoppade han undan!
Bus nin . . .

lillaisa
0

Jag har en kanin som är världens piggaste och nyfiknaste, när jag sitter med honom hoppar han upp på min axel och håller på, och så fort jag börjar klappa honom slickar han mig som en galning. Han har en stor plats i mattes hjärta!

Min lilla Tuva var världens finaste tjej, hon var hur mysig som helst och jag lärde henne flera kommandon. Myste jag med henne tillräckligt länge somnade hon i min famn. Nu är hon i kaninhimlen och mycket saknad <3

/Isa

malin--a
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nej det är du inte ensam om! :) Jag har världens tre mest underbara kaniner.
Superkass bild på de (och gammal) men den får duga.

♥

Fridaaaa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har med världens underbaraste kaniner (dock är den ena bara det utanför buren hehe) :D

(Bild på Flizan)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[MinRonja]
0

jag har inte varit inne här på sjukt länge för att jag var tvungen att göra mig av med candy :'(  är så j*vla ledsen just nu. Är gråtfärdig hela tiden. Gråtit i skolan osv… känns så himla tomt… mina föräldrar sa att jag inte har tid för henne så hon flyttade i tisdags så har varit i stallet o sökt tröst hos min jätte där istället :'(

annaforsgren
0

Mina kaniner är också underbara <3, Mmin teddykanin är så himla snäll och slickas helatiden, tillockmed på mina kläder:P och man kan göra vad man vill med honom. Min rex vet precis vad han vill och tänker typ bara på mat och älskar när jag kliar han på huvudet.

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Busangardens
0

Alla mina kaniner pussas, leker med en, kelar, hoppar upp i famnen, följer efter utan koppel, gör sjutusen glädjeskutt, kommer till en när man närmar sig buren, äter ur handen. Du kan vrida och vända på dem åt alla håll, klippa klor utan problem, sätta handen på munen eller under hakan, lägga dem på rygg osv. De gör aldrig någonting och tillåter dig göra vad som helst med dem.