Hon blir arg.
Varför är min Ina så beroende av pellets att hon blir arg när hon inte får det? hö äter hon gärna men föredrar det inte. Nu har hon börjat gräva runt och flytta runt sina saker i buren vilket jag inte uppskattar nånstans -.- varför gör hon det?
hon är 6 månader snart och det kanske är tonåren…
En fråga till,
Vad händer med kaninens beteende om den inte får kontakt av andra kaniner under en lång period? eller händer det ens något?
Tacksam för svar som jag altid är :)
Mina kaniner har aldrig bott ihop, och dem har betett sig som dem ska, som en "normal" kanin ska :)
Hon kanske är rastlös?`Hur mycket aktivering och motion får hon? Hur stor bur har hon? Inredning i buren? :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Fast det låter lite som tonåren också. Min ena tjej började också "möblera om" mkt under tonårstiden, men det har gått över nu.
Testa att aktiver alite extra mkt. Göm en bit morot i en tom toarulle och täpp till ändarna med halvm eller hö så hon får pela ut den. Jag gör ibland samma sak fast viker ihop ändarna så de måste gnaga ut dem.
(Peach pysslar med en ihopvikt på bilden)
www.freewebs.com/gypsymice/
http://pehpsii.blogspot.com/

#1, okej vad bra :)
Hon får springa fritt hela natten (och hon sover med mig ibland) sen får hon springa fritt på morgonen tills jag går till skolan. Därefter (efter skolan alltså) tar jag ut henne dygnet runt igen :) i rummet finns grenar, en tunnel gjord av handdukar och pallar och en transportlåda som hon bökar i ibland… Räcker det? :o
#2, Okej. Smart idé med toarullen! Ska testa detta idag ^^

Sen brukar jag lägga kartongbitar och sånt åt mina. Om man får hem något i en låda eller tömt ett cornflakes paket eller så. så kan de leka med det en dag eller två innan man slänger det.
Att möblera om och ha nya grejer då och då behövs för att de inte ska bli uttråkade. Ta bort en leksak ett tag och sätt in den igen sen.
Tänk själv om du hade samma 5 saker hela tiden, då hade du också tröttnat på dem, ellerhur?
Detdär med höet kanske kan bero på kvaliteten. OM höet är dammigt, har mögelsporer eller är näringsfattigt så kan de bojkotta att äta det. Sånt kan bero från skörd tills skröd eller från höbal till höbal. JAg köper från en bonde men någon gång har något inte stått rätt till med en bal och de har vägrat att äta något av det. Testa att köpa en annan sorts hö. De behöver hö eller gräs att äta på hela tiden om deras magar ska fungera.
www.freewebs.com/gypsymice/
http://pehpsii.blogspot.com/