Din kanins bur ?
Har letat runt lite men hittar ingen gammal tråd a.n.g hur medlemmarnas burar ser ut. Mina 2 små fick flytta ut i sommarburarna idag & kommer vara i dem tills november-månad. Detta året bytade jag deras burar, nu när Albin bor själv behöver han inte den stora / får mer kontakt med oss då han står närmast ytterdörren - han är lite skygg. Sen är Dumlé större så han behöver i regel större bur än Albin. <3
Dumlés bur:
Albins bur:

0# Fin bur :)
Har tyvärr inga bilder för tillfället ;)
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!
herregud silken fin bild på #0!!! o:
Har ingen bra bild på Frostes bur.
Men han har en innebur som är 120x60 ungefär och den står i köket.
Min kanin har en bur på 120x60 där det bor två marsvin, den buren är hans "utfodringsplats", men annars är han lös i hemmet

# grymt cool bur, vad kostade den att göra? Har du ritning på den? Kaninen kommer nog att stortrivas( Det hade jag gjort) Tänk att ligga på övervåningen och spana :)
#3 & #4 tack (:
vi har både målat den & byggt hagen under buren. ^^ supernöjd! buren är ändå runt 8 år idag!

#9 Hmm, tror jag köpte virke för lite drygt 1500 kr, men sen hade vi massa spik, skruv, färg och sånt hemma så sparade pengar på det. Sen fick jag nån plywoodskiva av morfar och botten är gjord av en gammal bänk vi hade hemma, så jag gissar att om man måste köpa hem allt så måste man säkert kasta ut några hundralappar till :)
Har tyvärr ingen ritning då jag har byggt och kommit på hur jag ville ha den eftersom. Dock har jag fotat bygget lite då och då, så antar det kan fungera som lite hjälp om man ska bygga en liknande:)

Himmel vad fina burar ni har. Jag har bara gamla halvt fallfärdiga, omålade och ihoplappade, fast kaninerna struntar ju i det ändå. De har gott om plats och en stor hage som de turas om att bo i under sommaren. Den ena i hagen och den andra i betesburen varannan dag ungefär. På vintern bor de i uteburar rätt så stora med tillhörande hage med mycket yta så de kan ta några skutt. Bilden visar Doris som trivs alldeles utmärkt i hagen, i plaströret som skydd. De älskar att sitta inne i det. Hade en trälåda innan men denna gillar de bättre.
Fina burar ni har!
Ja lägger upp om ca 2v när ja har fixat mera.