Dvärgkaniner iFokus

Dvärgkaniner

Etikettallmänt
Läst 1463 ggr
Topknot
0

Tillfälligt hus...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Eftersom att Inas gamla hus är för litet ska vi köpa ett nytt, alternativt bygga ett nytt… Men ialla fall, jag tänkte göra ett tillfälligt hus till henne. Det är en kartong i tryckt färg… Så jag undrar om det verkligen är en bra idé att den används, då den e tryckt och hon kan gnaga på det. 

(på bilderna är ingången större nu, då jg har klippt den ännu mer) :)

Tacksam för svar :D

Topknot
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

.

lillaisa
0

Jag tror inte det är någon fara. Förut var bläcket man tryckte tidningar med giftigt, men de tog bort det, och jag tror de använder något liknande på kartong. Min erfarenhet är också att om de gnager på kartong och liknande så sväljer de oftast inte ner det, utan "spottar ut". Så du kan nog använda den som hus tills ni köpt ett nytt:)

/Isa

Amanda-14
0

Tror det går bra men ha lite koll över "trycksvartan" det är lite farligt <3

Moderator edit; Tänk på hur du skriver för att underlätta för alla,vänligen läs våra Skrivregler. // Minkaninester, moderator på DKI.

Topknot
0

#2, sväljer de verkligen inte? För jag ser inga rester som hon spottar ut… :/
Tack iaf :)

emms
0

Vissa kaniner äter papper/kartong eller liknande. Man får hålla koll. Spottar hon inte ut det så skulle jag verkligen ta bort det. Dom får lätt förstoppning av papper och så.

Emma

Topknot
0

Okej. Jag tog bort huset för några dagar sedan hon nu får hon bara ggnaga på grenar :)