Ute året runt
Lite nyfiken på om det är någon/några som har sina kaniner ute året runt? Dvs en bur som står i en större hage och de kan välja om de vill kura i sin bur eller skutta runt i hagen.
Hur funkar detta i så fall? Vad har ni gjort för form av stege upp till buren? När jag var liten hade pappa gjort en bräda med små typ trappsteg på. Men hon gick bara ut och in som hon ville när vi var hemma.
Mina kaniner är ute året runt, och har alltid varit. Har alltid haft alla dem kaniner jag haft ute :) Tycker att kaniner ska bo ute (om det är inte är på tok för kallt eller av andra anledningar).
Mina har inte haft "tillkopplad" hage, utan dem har varit i annan hage om vädret tillåtit eller en stund sele, blir ju mindre rastning på vintern dock, pga vädret
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag har det :) Dock sitter kaninerna nästan bara ute i hagen men dom kan ändå gå in när dom vill.
Har en liten stege till mina =)
♥
Jag har utekaniner med en separat hage. 
Mina har alltid bott ute, fast de är i uteburar på benen så de kommer upp från marken, sen sätter jag ut de i komposthagar om vädret och tiden tillåter så jag kan ha koll på de:)