Dvärgkaniner iFokus

Dvärgkaniner

Etikettallmänt
Läst 2510 ggr
zatanica
0

Kanin råd

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kom inte på någon bra rubrik, men frågan är denna, vad tycker ni om denna lilla lurvhög? Han är strax över året, kastrerad och ingen har velat ha honom :(

Han är ingen djurbutikskanin som det kan se ut på bilden. Han kommer fårn en uppfödare här på landet som har veterinärklinikk och djurbutik som säljer mat och tillbehör. De har även några få djur som är uppfödda i hem miljö. Så som kanin, gerbil och hamster.

Så vad tycker ni om denna plutt?

zatanica
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bilderna är tagen med mobilen, därav dålig kvalitet. Han var super gosig.

hjartelyckanskaniner
0

Ingen kan säga ja eller nej utan du måste känna att det känns bra:)

eftersom jag har uppfödning så hade jag inte tagit honom pga kastreringen. Men kan kan ju bli en bra hoppkanin så du "får användning" av honom eller hur man ska uttrycka sig..

Är ju roligare att göra något med kaninerna tycker jag:) hopptävlar nästan varkehelg under sommaren och 1-2 under resten av året. Mina kaniner älskar det för de älskar att vara i centrum:P

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

zatanica
0

just att han är kastrerad är ett pluss för mig, då slipper jag tänka på det. Var nog mera ute efter om folk tyckte han såg bra ut eller inte :) och hur lejonkaniner är. Har bara hört bra om dem.

Hur är de på hoppning, vore skoj  o testa

hjartelyckanskaniner
0

Jag hade en vanskött lejonhuvad kille innan. Han var drömkaninen man bara kunde tänka sig.. Sprang fritt och rymde inte, vart jag än gick så följde han efter, rymde från buren bara för att säga godmorgon på morgonen innan skolan, hoppade upp infamnen bara för att han var så kelig. Om jag gick på toa så fick han panik och letade efter mig.

Det tog lång tid, mycket tålamod och mååånga kalla kvällar för att han skulle ut och röra på sig.

Hoppning är riktigt roligt! Har aldrig haft såhär mycket kompisar som när jag började tävla. Visst man pratar inte hela tiden men det är roligt ändå:) innan hade ingen av mina kaniner tagit pinne på 3 år och sen helt plötsligt så har jag 19 pinnar på 1år. Man måste inte ha vädurskorsningar för att tävla (den rasen som syns mest på tävlingarna) utan man kan ha vilken ras som

helst. Bara kaninen gillar att hoppa:) har 4 vädurskorsningar och 1 dvv och 1 dvv fuchs. Fuchsen är väldigt långsam då hon tar det lugnt och hoppar fint, dvv är noga med att vi ska komma så nära 2min som möjligt för då tar man inte i för mycket:P men han är jätteduktig på att hoppa. Innan var han väldigt kantig i hans hopp men nu sträcker han ut sig fint och säger någon bulle så rusar han dit:P godismonster #1 kan man väll kalla honom för:P han äter var som helst. Mina vädurskorsningar stannar inte så mycket framför ett hinder utan de springer på bra så de kommer i mål på max 1min.

Träna mycket med honom innan du tävlar:) ta även med honom till någon tävling 1-2 gånger innan du tävlar så han får miljötränas. Mina tips som funkar på mina kaniner:) då får de ingen chock mer än att de ska oppa på det stället:)

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

lillaisa
0

Hoppning är jätteroligt! Du kan ju läsa på kaninhoppning.ifokus, där står det massa bra. Tycker det var en fin plutt:)

/Isa

zatanica
0

Jo jag har arit inne några gånger på kaninhoppning i fokus. Funderar på att ställa några hinder i hagen först de kan bekanta sig med först. På måndag kommer den svarta fluffen hit så nu ska det spånas på namn. pappa tyckte han ska heta chip :)

Fridaaaa
0

tycker att han är söt :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Valkyrie
0

Väldigt fin =)

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!

zatanica
0

Tack han bor numera hemma hos oss :) Riktig gosegris.