Dvärgkaniner iFokus

Dvärgkaniner

Etikettallmänt
Läst 1581 ggr
zatanica
2010-08-18 20:08
0

dödsfall

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag skulle min lilla envisa hermelin Fjant kastreras, hos en veterinär här i skogen. Lämnade honom i morse för att han skulle följa med till henes praktik, till kvällen skulle jag hämta honom när hon kom hem.  Hon har själv kaninuppfödning, nu får jag snart hämta honom, men han är död, han klarade inte av det. Det blir inga mera lyckliga skutt och myssigt kurrande från honom. Hoppas han hade det bra här den korta stund vi fick lära känna varandra. han blev bara 6 månader mitt lilla kryp. Inget mera bus med katterna som han älskade. Han får aldrig träffa sin tilltänkta tjej.  Får se hur det slutar, men hans planerade tjej får flytta hit, men det skulle ju vara två som skulle busa och ha skoj i vår stora hage vi knåpat på hela sommaren.

sådan otur, vår ena katt gick bort för ca 2 månader sedan, överkörd av makapären som klipper kanter på vägar och liknande, samma veterinär avlivade henne som skulle kastrera Fjant. Inget gick att gröra då båda bakbenen var mos. Veterinären beklagade så hemskt mycket och tyckte så synd om oss.

Snacka om sjukt oflyt. Dumma värld.

[westerlind]
2010-08-18 20:59
0

Usch, vad tråkigt, R.I.P =(

Men han har det bra i kaninhimlen där det bara finns en massa läckra kanintjejer att flirta med och fullt av smaskiga maskrosor!

lillaisa
2010-08-18 23:07
0

Usch vad jobbigt :( *kram*

/Isa

Valkyrie
2010-08-18 23:52
0

Rip, stora kramar !

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!

spiritedaway
2010-08-19 13:53
0

Beklagar :(

hjartelyckanskaniner
2010-08-19 23:28
0

Vet exakt hur du känner. Hände mig i Januari i år med min lilla Abbe. Han blev bara 11 månader gammal..

Men de var snälla och jag behövde inte betala och de förstod inte varför han dog. Han var i rätt ålder, frisk, bra motion men hjärtat slutade bara slå en sekund och sen var han borta. De försökte med allt. Hjärtmassage, uppvärmning mm.

Vila i frid

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

malin--a
2010-08-19 23:43
0

Vila i frid fina lilla Fjant! Rynkar på näsan

zatanica
2010-08-20 01:38
0

#5 jo vår veterinär var oxå jätte snäll, behövde inte betala. Hon var så ledsen hon med. Hon  sa sedan att de hade en kille på ett år som är kastreard som ingen vill köpa. Ska kika på honom senare. så tomt utan sin lila plutt.