Dvärgkaniner iFokus

Dvärgkaniner

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 2585 ggr
[MinRonja]
0

klickar inte riktigt

Hej, jag vill bara skriva av mig lite.

Jag har en kanin unge, 2 dar efter hon kom hem till mig så slickade hon på mig och jag blev så j*vla glad alltså… Tills jag märkte att hon slickar på pappa, mamma, småsyskonen, stora syrran och två helt okända personer. Då blev jag ledsen och efter att hon har börjat slicka på alla så har hon blivit en favorit av folk jag knappt känner som vill komma och klappa, lyfta, gulla och få pussar. Jag trodde hon slickade på mig för att hon gillade mig. Men nepp… Jag ville ha en kanin som gillade mig mycket, och blev ju glad för att hon slicka på mig, men känns som att all lycka var… Jag vet inte vad jag ska skriva alltså, det är lika jobbigt varje dag, vi dras bara mer och mer ifrån varandra pga av alla andra som ska hålla på med henne, hon vet inte ens vem som äger henne längre. Jag har sagt flera gånger till alla att sluta stoppa in deras fingrar i buren, sluta bära henne utan att jag har sagt ja (kanske låter lite löjligt, men det är riktigt jobbigt alltså), osv. Men nej dom struntar i vad jag säger.

jag älskar kaniner så himla mycket, men jag vet inte, längre… Jag gillar henne mycket, tänker absolut INTE göra mig av med henne, aldrig. När jag är med henne blir jag jätte glad, från att vara sur till att bli jätte lycklig ^^

Kanske blev en liten rörig text, men så får det vara just nu :p

Fridaaaa
0

Så kan man inte säga tycker jag. Var glad att du har en kanin som gillar människor, bara bra :) Hon gillar dej med men det är långt ifrån alla kaniner som slickar och dem gör inte det för att dem gillar en, för då skulle inga av mina kaniner gilla mig för dem slickas aldrig.

Min hona är sur i buren, morrar och puttas, men uppe i famnen är hon genomsnäll :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

minkaninester
0

Jag säger detsamma som Frida. 
Det är mysigt med en kanin som alla kan hantera, som ingen behöver vara rädd för. Och du behöver ju inte vara orolig, för det är din kanin.
Spendera lite extra tid med henne än vad du brukar så ska du se att ni kommer närmre varandra.

MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.

" Everybody needs inspiration "

[nneo]
0

Om du tycker att det är jobbigt att andra går runt och bär på henne så säg till dom att låta bli. Det får dom ju isåfall respektera. :)

[MinRonja]
0

Okej, hon är jätte trevlig bland folk och jätte snäll och så, kanske är jag som ska inse att hon är en bra kanin :p

alwiz
0

Det är lätt att man blir lite snål med sin egen kaninunge, och om den då också är så pass trevlig att anndra personer kan hantera den kan det ju kännas lite jobbigt.
Men jag tycker ändå att du ska vara glad att hon är omtyckt och går bra att hantera av olika människor.
Det är ju bara ett + om hon är trevlig, mycket roligare än en kanin som bara du kan hantera och som kanske inte är lika trevlig mot anndra.

Du skriver _"Jag trodde hon slickade på mig för att hon gillade mig."
_Det är ju just det hon gör, var glad att hon slickar dig, även om hon slickar anndra också. Det är mycket bättre än om hon vore rädd för dig. När en kanin slickas brukar man kunna säga att denna "Accepterar dig / litar på dig" och om din kanin slickar på dig och anndra är ju ett tecken på att hon trivs.

Var glad med din kanin, uppskatta att hon är omtyckt och tycker om anndra. En social kanin är roligare än en som bara accepterar dig, jag lovar.

Men självklart ska inte anndra lyfta din kanin utan tillåtelse, och det ska dom acceptera. Det är din kanin.

[MinRonja]
0

#5 du har helt rätt där, jag är lite snål av mig. Men jag ska ändra på det, det är bättre att många håller på med henne än just bara jag!

Kristall
0

Som sagt, det är en toppenkanin du har som accepterar andra människor. :) Jag har en kanin som enbart accepterar mig, vilket blir ganska jobbigt om jag ska resa bort eller så. Visst är det kul att ha kaninen "för sig själv" men det är en stor fördel om den kan acceptera andra människor! Och eftersom du ändå är ägaren och håller på med henne mest, tror jag nog att hon fäster sig mest vid dig. :)

Angående att du inte vill att andra ska röra din kanin utan att fråga dig först så håller jag med dig, folk ska respektera att det är din kanin.

Jag låter ingen röra eller mata mina djur utan lov. Blir väldigt arg om någon t.ex. tar ut en av mina kaniner ur buren - de har ingen rätt att göra så och har dessutom ingen aning om hur just mina djur ska hanteras. Frågar de först får folk gärna hålla på med mina djur, fast då ska jag helst vara med.

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Emmsann
0

Håller helt med #7. Innerst inne är vi alla nog lite egoistiska om man säger så! Hittar inte riktigt ord för det :-)

//Emma

[MinRonja]
0

#7 aa, du har helt rätt.

#8 haha joorå, det är vi nog allt ;)

malin--a
0

Jag skulle bara bli glad om min kanin slickade andra personer oxå.
Mycket hellre det än att inte slickas alls ^^

Haztparken
0

Been there, done that ;)

Min söta hane som nu e två år, när han hade kommit hem så någon dag efter de hade storebrorsan kalas och oj vad alla skulle gosa och va med den lilla skrutten :P Han var ju sååå söt och oj va kul de var att han slickades! Jag var mest sur och ville ha han för mig själv ;)

Men man får helt enkelt acceptera det och tänka som många säger, vara glad att den gillar andra människor och så, hellre de än tvärtom! Sen när allt de där med "Åh ny kaninunge, gud va söt!" m.m har lagt sig och alla har träffat den och kelat så brukar dom tröttna för den växer ju också och blir inte "lika söt" enligt ickekanin älskare och då står man där med sin älskade kanin och då har man den för sig själv så till slut kommer det ju lugna ned sig och du kommer inte ha en massa människor som tar upp han utan vidare :P

kaningodis
0

Jag fattar inte riktigt problemet!

Det låter ju som en perfekt kelkanin som uppskattar kel Glad

Kastanjegårdens Kaniner

[MinRonja]
0

12 hehe, hon är jätte kelig och accepterar det som jag skrev längst upp nu :)

#11 hehe xD

#10 Jo sant!