Dvärgkaniner iFokus

Dvärgkaniner

Etiketthälsa-beteende-och-sjukdomar
Läst 1521 ggr
[MinRonja]
0

agressiv

Nej, nu räcker det, min kanin visar aggressivitet mot mig. Såfort jag bara RÖR henne attackerar hon mig. Hon är 8 veckor och långt ifrån att bli tonåring, jag vet inte vad jag gör om hon kommer fortsätta med det. Då säljer jag henne eftersom jag har inte tålamod för agressiva små djur. Hon attackerar mig och fräser bara jag rör mig. Ska prata med med mamma imorgon så får jag se vad jag gör

Timotejj
0

Men hon är ju inte alls gammal, tycker inte du ska sälja henne för det kan vara något tillfälligt, hon kanske har ont någon stans, eller blivit rädd för något som hon förknippar med när du rör henne?

Börja om från början med henne, med att typ bara sitta där tills hon slutar fräsa och sen öppna buren, fräsar hon då med så sitt bara där och var där för henne. Sen kan du vänta tills nästa dag och göra likadant, tills de att hon slutat, börja inte försen då att ta in handen, och låt henne bara nosa på den till en början. Osv osv ;) De kanske funkar?

De är nog inte så vanligt att hon är aggresiv rakt igenom och alltid kommer vara det, även fast man som ägare gör allt man kan, fast det finns såklart såna också, men ja :) Lycka till.

Fridaaaa
0

Hon  är inte 8 vveckor gammal eftersom du sa att du hade haft henne i 2 mån plus att du skriv i din andra tråd att du hade sett fel och att hon var mkt äldre. Hon är säkert i tonåren plus att vissa kaninhonor blir sånna under brunsten och drar du bort händerna osv så vinner hon. Använd tjocka tröjor och kanske handskar så att hon inser att du inte är rädd för henne.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

minkaninester
0

Jag läste din tråd inne på KIF, och där stod det att du hade sätt fel.
Ge kaninen en chans och var lugn och stabil med henne.
Alla kaniner kommer i tonåren, och det är en tid alla kaninägare går igenom.
Hur jobbigt det än är måste man ha förståelse.
Bara visa var gränserna går, sätt upp regler och tillbringa mycket tid med henne så ska du se att det försvinner vi 1 års ålder.

Skulle det inte försvinna då får du kontakta uppfödaren och prata om eventuella alternativ.

MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.

" Everybody needs inspiration "

[MinRonja]
0

Okej, jag tror att det är jag som är problemet, att hon förknippar mig med något läskigt och försvarar sig, men jag ska göra så som #1 sa, att börja om från början. Och ja, jag såg fel på åldern :p

Emelie
0

#3 Vill bara rätta till lite. Visst, alla kaniner kommer i tonåren. Men det är absolut inte alla som blir elaka bara för det, utan vissa märker man knappt att de kommit in i tonårsperioden.

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

[MinRonja]
0

Hon har faktiskt blivit lite lugnare, det beror nog lite på mig också :)