Kaninträff (PET- utställning & hoppning)
Jag och Emelie (Dancehall på ifokus) har nu planerat länge för att fixa denna träff som kommer innehålla både PET-utställning och kaninhoppning, och nu ska den äntligen bli av.
Datumet vi planerat att ha träffen på är 8 augusti då förhoppningsvis de flesta kommit hem från semestern. Vi har valt att ha den på landet utanför Bålsta, antingen i ett ridhus om vi får tillstånd till att använda det, annars på min pappas tomt. Denna träff är för alla, stora som små, KIF medlemmar som icke KIF medlemmar, och vi ser gärna att familj och andra nära och kära också följer med.
Bålsta ligger beläget i Uppsala län, mellan Stockholm, Uppsala, Västerås och Enköping ungefär. Det går att ta sig kommunalt ut till oss, på vilken av platserna vi än ska vara.
Eftersom vi ska ha PET-utställning så är alla sorts kaniner välkomna, vare sig de har stamtavla, härstamningsbevis eller inga papper alls. De priserna vi ska dela ut till PET-utställningen blir BIS (Best in Show), BIM (Bäst i motsatt kön), Tamaste/keligaste kaninen och sist men inte minst ett pris till häftigaste färgen. Alltså fyra olika priser att tävla om. Anmälan till utställningen kostar 50:-/kanin, men anmäler du fler än en kanin så blir det 10:- rabatt per kanin du anmäler. Skicka anmälan till tranbergetskaniner@live.com, och skriv fullständigt namn, mailadress, telefonnummer & kaninens namn, ålder, kön, färg och ras. OBS, inga kaniner yngre än 4 månader, och inga sjuka kaniner får tas med.
I hoppningen får också vilken kanin som helst deltaga och klasserna vi kommer ha är rak mini & rak lätt. Anmälan kostar 30:- / kanin. Pris kommer delas ut till 1:a placering, och diplom och möjligtvis tröstpris (mindre pris) kommer delas ut till 1:a, 2:a och 3:e placering beroende på hur många som anmäler. Vi har den policyn att ju fler som anmäler sig desto fler och bättre priser kommer vi att kunna fixa. Anmälan skickas till sanna@stormenskaniner.se och skriv fullständigt namn, mailadress, telefonnummer & kaninens namn och ras samt vilken klass du vill deltaga i. OBS, inga kaniner yngre än 4 månader, och inga sjuka kaniner får tas med.
Både hoppning och utställning kommer starta klockan 11.00, så det är bra att vara på plats ca 10.30. Anmälningsavgifter betalas på plats. Vi kommer även anordna småaktiviteter under dagen som kaninfotografering, tipsrunda och lotteri. Kaninfotograferingen kommer gå till på så sätt att vi kommer ha en liten "fotostudio" där din kanin blir fotograferad, eller så bestämmer du själv plats för fotograferingen. Tycker du om bilderna så kommer du få möjlighet att få de nedbrända på en CD skiva som du kan köpa med dig hem om så önskas. Tipsrundan kommer vara anpassad så att vem som helst ska kunna deltaga, därför kommer det vara blandade kanin respektive vanliga frågor.
På plats kommer det även finnas kompostgallerhagar som går att hyra för 10:-/halvtimme, vill man dock ta med sig egna så går det också jättebra.
Lättare servering med fika, mackor och pizza/piroger kommer också att finnas, men vill ni ta med egen matsäck så funkar det utmärkt.
Om vi är på tomten så kommer det finnas möjlighet att gå att bada i sjön om så önskas och vädret tillåter, då vi bor ca 5 minuters gångväg från stranden. Det blir dock svårare om vi ska hålla till i ridhuset.
Vill man ta med sig sin kanin/kaniner utan att deltaga i hoppningen eller utställningen så är det okej. Tanken med träffen är att vi alla kaninmänniskor skall kunna träffas och ha roligt tillsammans.
Vi reserverar oss för eventuella ändringar.

Tyvärr är jag nog inte hemma den 8 aug… Jag som sett fram emot det så :(
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!
Kommer du att kunna komma Johanna?
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Jaaaa :)
Rest in peace Valkyrie!
BRA! :D <3
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
Sanna, du får gärna fixa så det är indelat i stycken och så! ;) Tror ingen orkar läsa annars haha!

Jaa :) funderar om Diana ska tävla hoppning, vad är det för höjd? måste man ha tävlingsbok och sånt eller är det bara eran egna tävling? ^^ inte så insatt i hoppningen 
Rest in peace Valkyrie!
#6 Oj! Höjder har jag ingen aning om, jag kan ju ingenting om hoppning 
Det är bara en tävling mer "på skojs skull", och den har alltså inget att göra med Skhrf eller KAF, så att plocka pinnar och så kan man inte göra på denna tävling.

Hehe okej vad bra :)
Tror inte Diana orkar 3 pinnar ännu :)
Kan du inte kolla upp det?
George är för klumpig :P
Rest in peace Valkyrie!
#8 Jo, jag kan kolla upp! :) Men de kan väl vara med på utställningen iallafall? :)
Rak lätt mini max 20cm
rak lätt max 30 cm
om jag minns rätt
#5 Är det samma text som ni haft på de andra forumen? Jag kan i så fall dela upp texten likadant som de andra är uppdelade. Det är ju för sent för Sanna att ändra det själv nu.
Kastanjegårdens Kaniner
#11 Ja det är samma text, du får gärna dela upp den om du orkar så det blir lättare för folk att läsa den.
#11 ja de är samma, och jag kopierade den rätt av så de e konstigt att styckena försvinnit nu, för på alla andra sajter är styckena kvar 
#12-13 Fixat! =)
Kastanjegårdens Kaniner
#14 thank you ^^
Tack Petronella! :)

Det är nog lite långt för långt att åka dit :( Synd
#17 Vad synd! Du är varmt välkommen i vilket fall som helst.

Så minsta höjden är 20 cm? det tror jag Diana klarar ^^
Rest in peace Valkyrie!
Ja, det klarar hon säkert!:)

Haha hon klarar 2 pinnar :)
Rest in peace Valkyrie!
Synd att det inte finns någon i skåne :(
hade velat ordna ett sådant, om ingen har de i skåne^^
Hade annars velat komma xD
A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på Rexkanin & Weight Pull..!
De låter jätteroligt! Synd att man bor så långt bort :)
♥
Puttar upp, vi får vara på stallanläggningen!
Ingen som vill komma? :)
Sista anm dag 1 augusti efteranmälning i mån av plats och mot ev. extra kostnad!

är det många som anmält sej?
vilket har fått flest anmälningar hoppningen el utställningen?
Det är inte många som anmält sig. Utställningen har fått flest anmälningar.
Jag vill, jag vill. Men får inte xc
#29 Vad tråkigt!
#30: ja, det är alldeles för långt att åka för mig xc

synd att så få är anmälda men om ni börjar smått och de som kommer har trevligt så kommer fler nästa gång.
kanske en vägbeskrivning med bussnr å så skulle underlätta och fler anmäler sej. sen är det ju vädret också som påverkar.
det regnar ju nu så nästa helg borde bli fin.
De är inomhus om de rengar, så tycker inte de borde spela någon roll

putt
Rest in peace Valkyrie!
vet några som tänker åka och kolla.
så räkna med att fler än de som anmält sej kommer.
lär nog finnas fler som kommer oanmälda.
Tyvärr blir de inställd eftersom anmälningarna är för få, de kostar oss att hyra stället och vi kommer gå back eftersom folk inte anmält sig!
Tråden kan låsas
måste bara fråga, jag anmälde mej men har inte fått nåt svarsmail,bekräfyelse från er.
om inte er mail funkar bra så kanske det finns fler som väntar på svar.
har inte fått nåt om att det är inställt heller.
#37 mailen om att de är inställt skickas ut idag under dagen så om du inte fått de är de inte så konstigt ;) Vilken mail sickade du anmälan till?
#37 Jodå, om det är du som bor i Järfälla så har vi fått ditt mail. Dock har jag inte hittat boken där jag skrivit upp resten av anmälningarna i, så jag har inte bekräftat ditt mail ännu! :) Dock ligger det i "olästa meddelanden" så att jag skulle kunna svara när jag kunde skriva upp dig på anmälningslistan.
Varför du inte fått mail om att det är inställt är för att vi inte skickat ut några sådana ännu.
ok då vet jag.
lite tråkigt tycker jag för jag hade fixat så jag kunde vara hemma samt hade velat veta om Min hane är lika fin som jag tycker.
#40 Ja det är jättetråkigt då vi hade sett fram emot detta mycket. Tyvärr är det bara du + tre till som anmält sig, och då funkar det inte riktigt.
vaa du skojar
var verkligen inte folk mer intreserade.
det som lät så kul att ses.
Nej jag vet, det är jätteskumt. Men jag tror att det är för att det ligger lite avsides osv.