Påbörja bygge
Idag var vi till byggmax och köpte ett gäng med bräder o grejor. För nu ska här byggas en stor utehage till Fjant. Håll tummarna för att det blir som jag hoppas.
Först ska det röjas en jäkla massa buskar där hagen ska vara, grävas och jämnas till sedan kan jag börja bygga hagen. Tanten vi köpte huset hade nog glömt hur man sköter en trädgård så buskarna har tagit över typ det mesta så känns som att själva bygget kommer vara det minnst jobbiga.
Uppdaterar hur det går med lite bilder vart efter oxå
Den ska bli 3*6 meter dvs 18 kvm och två meter hög, det ska bli nät tak till med så inget uppifrån kan komma åt min plutt. Buren ska stå inuti med så han kan komma och gå som han vill. Gubben har just gjort en damm med så har lite dam duk över så Fjant ska få en Plutteliten damm i sin hage där han kan göra vad han vill.

Vad intressant, lycka till =)
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!
Spännande!
Längtar tills den dagen vi flyttar till hus och jag kan bygga min kaningård.
Älskar att bygga. =)
Låter som en jättefin hage!=D
Lycka till med den!
När alla buskar försvann så såg man hur mycket plats det fanns som inte nyttjats till något tidigare. Men nu blir det ändring på det :)
Vad spännande, ska bli roligt att följa erat arbete! =)
Kastanjegårdens Kaniner

Intressant projekt!
Alltid lika kul och bygga något till sina pluttar.
:)
MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.
" Everybody needs inspiration "
Efter några dagar med dåligt väder och en massa annat att göra har vi nu kommit en bit till på väg. Det mesta i trä väg är på platts. Några bräder högst upp och bräder för tak som saknas.
Nätet längst ner är på plats förutom en liten bit bredvid dörren och dörren själv.
Behöver dock köpa mera nät. Går åt en heldel kan jag säga.
Så här ser det ut just nu och jag hoppas jag orkar sätta dit nät i dörren och den sista lilla biten så han kan börja springa runt lite.
när hela hagen är nätad och klar och nät i taket kan han vara ute utan ständig uppsikt.
I hagen ska det planteras gräs, göras kullar någon buske åker in med. En plutteliten dam då vi fick lite dammduk över.
Kom gärna med inredningsförslag.
Bilden är tagen från övervåningen för o få bästa överblicken :)
jätte snyggt!! :D
Som inredning så kan jag tipsa om tunnlar! Både i marken och sånna som ligger på marken :-) Det finns något som heter cementrör tror jag som man kan köpa på byggvaruhandeln. Mina kaniner har tunnlar i sin hage och det uppskattas verkligen!
Mycket fin hage! Är lite smått avundsjuk nu, hehe
//Emma
TS sån fin hage ni göra =)
Många sådana ska jag deftinitivt göra när vi bor på landet :D
ur tjusigt
A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på Rexkanin & Weight Pull..!
Var ett tag sedan jag skrev här nu, det har varit alldeles för varmt för att göra något här i flera veckor.
Men nu är hela hagen målad, lite ironiskt att när jag började måla ja då började det regna :) Men nu är den målad och fin.
Nu är det bara bräderna i taket som ska på plats och så nätet. Måste bara komma iväg till jula och köpa flera rullar nät. Det går åt mer än vad man tror.
Det är nätet i taket och övre raden eller vad man ska säga som ska upp. Första raden nät är uppe sedan länge och han har skuttat runt nästan var dag, hagen ligger så bra till att vi alltid har koll på honom om något skulle få för sig att Han ser intresant ut.
Idag har jag även gjort i ordning en liten damm i hagen den blev över förväntan då jag bara gjorde utan att planera något alls.
Ska försöka lägga upp lite bilder innan veckan är slut.
Det ser ut att bli jättesnyggt! :D
♥
*Tassavtryck*
M.v.h. Louise
Medarbetare på Scrapbooking.ifokus!
Saknar bilder ;)
Kommer flera bilder inom kort på själva invånaren oxå :)
Det syns nästan att det är en byggarbetsplatts, som sagt så syns det vart det saknas nät som måste inhandlas, men det börjar arta sig.
Dammen ska fixas mera med stenar och grus/sand och lite växter.
Det har även börjat växa upp lite gräs i hagen nu, vi vattnar var femte dag när vi har vatten från sjön för att skynda på gräset lite.
# 24 Det verkar bli en toppenhage! Lycka till! ;)
Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.
Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.
För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com
Vilken dröm hage :)
mm titta det börjar spira så smått i hagen. Mums säger Fjant och smakar de första stråna. Tur att vi har vatten från sjön så vi har kunnat vattna hagen för att skynda på växtligheten lite.
Har nu köpt de sista rullarna med nät så nu väntar jag bara på uppehåll och lite hjälp så att vi får upp det. Lite krånglit att stå själv på en stege med en rulle nät, inte att rekommendera. Längst ner kan man klara det själv men det underlättar massor om man har hjälp.
# 0 Lite OT men hur mycket kostade brädorna (ramen) och villken tjocklek? Ska bygga egen bur och köpa från byggmax ;)
Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.
Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.
#31 stolparna eller vad man ska säga är reglar 45*45 mm jag köpte kortläng som är 2.5 meter de kostade 8.95 metern. Bräderna är hette ytterpanel tror jag kostade runt 8 kronor metern och är tre meter långa och ca 10 cm breda och väll en 2 tjocka eller vad man ska säga.
För virket till min hage gav jag cirka 800 kronor. Det dyra blev nätet, hade lite sedan innan och fick av min far men trotts det fick jag köpa 5 rullar för 200 kronor styck på jula. Det är tio meter per rulle så kommer nog få lite kvar, men det kan vara bra att ha.
2 cm ska det stå (tangent bord som lever sitt eget liv)

Sjukt fin! Och där bor bara EN kanin ;o Den hade ju räckt till hur många som helst haha ! :D Men dammen - är du inte rädd att kaninen kommer ramla i ? (:
# 32 Okej, tack så mycket! ;)
Vad fint! 
Tack, nej dammen är inte alls speciellt djup. Den är även gjord som en mindre sjö eller vad man ska säga. Med en liten strand som sluttar ner så han kan dricka eller svalka av sig. (byter vatten var femte dag)
Har setat på håll med och studerat hur han förhåller sig till dammen. Han älskar att sitta på en av stenplattorna och dricka vatten eller bara filura. En gång har jag sett honom hoppa över dammen. Så det ska nog inte vara risk för olycka. kaniner i det vilda lever ju bland sjöar o vatten av olika slag. Hade en grund skål av större model först när det var som varmast som var ca 5 cm djup. Det var därifrån jag fick iden när jag såg att han gillade det.