Dvärgkaniner iFokus

Dvärgkaniner

Etikettbur-och-skötsel
Läst 2164 ggr
MaaariaS
0

Utekaniner

Jag har en liten lejonkanin som heter Harry,han ska bli utekanin,har aldrig haft utekanin förut och är lite orolig att Harry inte ska trivas ute i regn och blåst och bli rädd för alla ljud.Han har nu i ca 14 dagar sprungit lös i smådjursrummet pga av krångel med ute buren ,nu är det fixat,så det är dags för honom att flytta ut ,men jag har ångest över att han ska bo ute.Ni som har utekaniner,hur funkar det för era kaniner?Om ni har både innekaniner och utekaniner,märker ni nån skillnad på kaninerna och isf på vilket sätt?

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

[sstorm]
0

Jag har haft både och och jag upplever utekaniner gladare än de som bor inne, de är naturligare för dem

spiritedaway
0

Jag har haft utekanin förut och har nu innekanin. Utekaniner är lättare att aktivera och lättare att ge dom en naturligare miljö dessutom.

Jag tycker även det är lättare med pälsen. När man har dom inne så fäller dom lite då och då året runt.

[Nalle-]
0

Hade jag själv fått bestämma hade jag haft kaninen inne under vintern och ute på somrarna men då både jag och resten av familjen lider av allergi är inte det möjligt. Har upplevt att det ibland känns jobbigt att gå ut till kaninen på vintrarna men bryr man sig om kaninen är det självklart att man gör det ändå. Har alltid haft kanin ute året om och de har alltid mått bra!

MaaariaS
0

Ok tack för svaren.

#3 Harry ska bo inomhus på vintrarna har vi tänkt.

Va bra då är jag inte lika orolig över utomhusflytt nu..tack..

malin--a
0

Har haft alla mina kaniner utomhus och det har gått bra :) Nu dom senaste åren har jag haft tak över hagen så det inte blir lite geggigt!

MaaariaS
0

#5 Jag ska fixa en hage till honom och har också tänkt att ha nått för så det inte regnar in så mycket…va bra att det verkar funka.

malin--a
0

Glömde, tar in dom i mitt garage om det blir mer än 20-, vilket det inte blir så ofta här, men ändå :P

MaaariaS
0

#7 va bra… ja vi ska också ha våran inomhus på vintern.

Valkyrie
0

Har utekaniner, lyckliga men skulle vilja ha de inne ^^

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!

rabzzit
0

Kaninerna är gladare ute, första gången den hör något den aldrig hört förut eller ser något så kan den bli rädd, men inget allvarligt brukar hända. Om det t.ex åskar ute så kan du gå ut och se hur din kanin har reagerat. Om den är jätte nervös och springer runt och in i väggar m.m. så kan du ju ta in den tills det slutat åska.

Elin.

Uppfödning av lejonhuvad och lejonhuvad dvv.

kaningodis
0

Det beror på hur mina kaniner bor. Har de tillägång till en stor hage där de kan gräva i marken och bara "vara kaniner" så trivs de bättre utomhus.

Kastanjegårdens Kaniner