Dvärgkaniner iFokus

Dvärgkaniner

Etikettallmänt
Läst 1400 ggr
SuperLivis
0

Vilken ras?

Hejsansvejsan,

nu vill jag veta vilken av dessa tre raser ni föredrar: Dvärgvädur, hermelin eller lejonhuvad. Skriv gärna varför också.

Om jag får köpa i framtiden är det nämligen en av dessa raserna som jag antagligen kommer köpa. ^^

Har själv en dvärgvädur nu, LOVE IT. ?
Så den rasen ligger bra till hos mig! ;)

Men nu, tips från er ! ;D'

Btw, visste inte vilken grupp.

emms
0

Har haft en hermelin och har en dvärgvädur + lejonblandisar just nu. 1 lejonhuvad dvv/teddyvädur och 2 lejonhuvad dvv/lejonhuvad kanin.

Dom som har passat mig bäst har varit hermelinen och dvärgväduren. Hermelinen var riktigt kelig och kunde sitta och slicka en i timmar. Dock blev han förlamad tidigt i livet och vi fick avliva honom då han inte blev bättre.

Dvärgväduren är mycket glad och söt, kelig i buren men inte i hagen. Social och en trevlig kanin helt enkelt. Alltid snäll. :)

Lejonen har varit lite räddare av sig, mer försiktiga. teddyblandningen är väldigt lugn i famnen men tycker inte om att kela. Klarar sig bra på egen hand. Dom 2 andra är sociala men inte heller några kelgrisar. Skulle bli bra hoppisar på hemmaplan tror jag. En av dom skulle kunna tävla men den andra har lite för mycket nerver. Han skulle nog få panik :P Men dom är också snälla. Den ena har blivit lite arg på min lillebror dock. Han är lite tuffare, fast min lillebror är rädd för dom med och dom känner av det så kan vara därför med :P

Min absoluta favoritras just nu är franska vädurar. Har en liten bebis på 10 veckor ungefär och han är supermysig! Lägger sig bredvid en och vill bli klappad. Lugn i alla lägen men nu är han i en period där han ska smaka på allt man sträcker fram ;) Utom en själv. Men så var min dvv med så han bara busar lite. ;)

Emma

malin--a
0

Dvärgvädurar! Har faktiskt bara haft dvärgvädurar och vädurskorsningar så jag kan inte skriva någon mer ras :)

minkaninester
0

Hermelin: Dem hermeliner jag har träffat på att ganska stirriga och stressiga. Men det varierar såklart från invid till invid. 
Jag är inget stort fan av denna rasen, men vackra är dem!

Lejonhuvad: Har träffat på lugna som stirriga. Oftast väldigt tillgivna. Jag har en lejonhuvad dvärgvädur, men hon är en korsning. Hon är otroligt stirrig. Men världens keligaste!

Dvärgvädur: Dem jag träffat på har varit otroligt kelna & lugna. 
Rolig kanin om man också vill hoppa lite. Dvärgväduren är min favorit bland dessa tre raser.
Oftast lätt att hantera och otroligt snäll.

MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.

" Everybody needs inspiration "

Valkyrie
0

Gillar hermelinens utseénde och Dvärgvädurens öron men dock har lejonhuvad inte alls fallit mig i smaken ;)

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!

kaningodis
0

Hade jag varit du så hade jag provat en ny ras, dvs i ditt fall hade jag ej valt en dvärgvädur.

Jag gillar att prova nya raser, dock brukar det ske så ofta.

Kastanjegårdens Kaniner

[Nalle-]
0

Jag har haft dvärgvädur tidigare, världens vackraste pojke men tyvärr väldigt osocial och inte alls lätt att ha och göra med (vila i frid älskling..<3). Dock har majoriteten av alla andra dvärgvädurar jag träffat haft supertrevligt temperament. Så dvärgvädur är helt klart min favorit av dessa :)

Lejonhuvad kaniner är otroligt veckra! Men jag tycker inte de verkar lika keliga och sociala som dvärgvädurarna, men har inte alls träffat mer än ett par kanske så jag kan inte riktigt uttala mig om det haha.

Hermeliner gillar jag mer och mer :) Men jag tror inte att jag kommer att köpa någon, det känns inte riktigt som att det är rasen för mig..

Hoppas du kommer fram till något bra beslut :) Men det blir säkert bra vilket som, alla tre är ju underbara raser.