ni med kastrerade hankaniner
Hur lång tid efter ingreppet slutade de med att skvätta?
Det finns de hanar som fortsätter att skvätta fast mkt mindre, men sen finns det dom där det slutar helt
A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på Rexkanin & Weight Pull..!
Jag har kastrerat 4 kaniner, varav 3 av dom slutade direkt men en av dom håller fortfarande på! Jag tror det är en vanesak om dom fortsätter efter kastrering. Och sen beror det ju mycket på miljö osv. Kaniner gör ju det för att markera revir. Men märker man att dom fortsätter så finns det inte så mycket att göra. Men slutar gör nog alla kastrater för eller senare skulle jag tro ;-)
//Emma

han hade precis blivit könsmogen när vi kastrerade honom så jag tror inte det har hunnit bli en vana att skvätta, än så länge har han inte gjort det sen vi kastrerade för snart en vecka sedan men man kan ju aldrig vara säker
Direkt! Inget skvättande alls :)
♥
Lånar tråden lite. Vi har en hane som vi ska kastrera. Frågan är om det är bättre att fixa honom på höst/vinter ist för nu på sommaren. Tänker mest på infektionsrisken på sommartid. Innekanin är han.
#6 Jag har en nykastrerad kanin och det spelar ingen roll. Dom limmar eller syr ihop såret och det tar max 2 veckor. Om såret bara inte kommer i kontakt med smuts så kan du kastrera han när som helst. Är ni oroliga kan ni be vetrinären om något som ni kan tvätta rent med bara för att vara på den säkra sidan.
//Emma
Oki va bra tack tack
#6 Jag kastrerade på hösten. :) Om dom bor inne går det ju bra när det inte är så varmt längre med. Om han bor ute så skulle jag ha gjort det innan det blir kallt ute. :)
Emma