Bråk när kaninerna träffades
Fick hem min lilla hane idag. En mycket efterlängtad herre som skulle bli sällskap till min kastrerade hona Nellie.
Hon är helt frigående och han har nu till en början bur i vardagsrummet.
Nu på eftermiddagen lät jag de hälsa på varann och Nellie var jättearg. Hon högg honom och när jag skulle sära på dom höll hon liksom fast och han skrek.
Gör de såhär? Känns som hon tar ihjäl den lille. Det blev inga sår dock så kanske var det inte så hårt som det ser ut?
Jag börjar nu fundera på att lämna tillbaka honom redan eller ska man ge det ett tag? Berätta om era erfarenheter!
Antar att du menar att du fick hem honom igår då du skrev att du släppte ihop dem på eftermiddagen ;)
För det första så skulle jag inte låta de träffas utan jag skulle låta den nya kaninen få bekanta sig med sitt nya hem innan han sk träffa sin blivande kompis.
Är han kastrerad?
Att lämna tillbaka honom efter knappt ett dygn är absolut inget alternativ för mig då kanien knappt kommit hem. Jag brukar låta mina nya kaniner var ganska mycket i fred den första veckan.
Kastanjegårdens Kaniner

Ja precis, han kom igårmorse.
Ja nu har han fått ett eget rum där Nellie inte får vara, tänker att det kanske blir hans revis så hon förstår sen att han också bor här.
Nej men han ska såklart bli när åldern är inne. Han är ju bara en unge.
Men det var så brutalt när hon flög på honom, inga sår som sagt men kändes så fruktansvärt
Jo, förstår att det var otäckt när de började bråka och tyvärr så finns det ingen garanti för att de inte kommer att göra det i framtiden.
Jag tycker du ska vänta tills dín nya hane är kastrerad och sedan låta de träffas i en hage eller på en plats med stor yta där ingen av kaninerna har sitt revir, dvs neutral plats.
Ändrade rubriken till en mer passande.
Kastanjegårdens Kaniner