vad ha i transportburen?
Imorgon ska Nisse till vetrinären för kastrering. han får inte äta innan. Vad ska vi ha i transportburen? tänkte ha en tidning i botten och sen halm på det men jag vet inte, borde kanske ha spån i stället? vad tycker ni?
Tidning och hö brukar jag ha. Vissa föredrar handduk :)
Men du BÖR ge din kanin mat. Dom ska alltid ha tillgång till hö. Så du behöver inte ta bort maten.
Det är mycket farligt att inte ge sin kanin mat. Magen stannar av efter bara några timmar och det är svårt att få igång den igen. Så låt din kanin ha tillgång till hö!
Min kanin åt hö innan han blev kastrerad, allt gick bra och vetrinären sa inget om det alls.
Emma
Jag använder transport-dynor till mina. Hade halm innan men tyckte det skitade ner för mycket, när man skulle ta ut kaninen kom mycket halm med också. Annars en liten matta eller handuk fungerar bra (: tidningspapper också MEN då får man hålla koll så att kaninen inte äter det - trycket är giftigt för kaninerna.
#2 Det är inte giftigt längre. Det var det innan men dom har tagit bort det som är farligt. :)
Men dom ska ju inte äta det, det är ju inte bra i alla fall. :)
Emma

Du måste ge kaninen mat, det är superviktig!
Tyvärr verkar inte veterinären särskilt kunnig ang det om han sa det.
Tidningspapper brukar jag ha och det fungerar ju med fleecefilt eller handuk om kaninen inte gnagar.
Lycka till, det kommer nog gå jättebra! :)
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!

tidning och hö använde vi. Vi lämnade honom kl 08.00 i morse och ska hämta hem honom vid 14.45 (om allt går som det ska) Hoppas nu allt går bra med narkos och uppvakning
#5 Lycka till!
Gick det bra med honom?

Allt gick bra med besöket. Nu får han vara inne i minst en vecka. Han ligger mest i buren och latar sig. Äter och dricker som han ska. kissar och bajsar bra.