Dvärgkaniner iFokus

Dvärgkaniner

Etikett: köp-sälj
Läst 3523 ggr
Fornuddens
0

Dvärgvädur/hermelin bebisar!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har två eventuellt tre kaninungar till salu. Korsningar Dvärgvädur/hermelin.

Jag har handmatat dem då mamman inte hade mjölk, så de är lite små just nu. Därför har jag inte satt någon speciell tid, utan de får flytta när jag tycker att de har bra vikt osv. Slutet av Juni eller början på Juli, beroende på som sagt. Väger de varje dag och matar de fortfarande extra för att de ska växa på sig. Och det gör dom! Mormor till dessa är teddyvädur (mycket möjligt att hon är överpälsat lejon). Hur som helst så är ungarna lite halvlånghåriga. Vet ej om detta kommer hålla i sig i vuxen ålder, men just nu är de jättegosiga.

Hela kullen är otroligt mysig, och de har perfekta kroppar för t.ex hoppning, de visar även stor nyfikenhet och är tuffa!

Fornuddens Fudge, blå hona.
Stört i kullen! En nyfiken tjej som är väldigt uppmärksam på det mesta och vill utforska allt som går! Även väldigt mysig.

Fornuddens Truls, ljus viltblå hane.
Favoriten här hemma! Den minsta i kullen, men tar mycket plats ändå! Ska vara först fram vid buren, slickar på händerna och älskar att mysa!

Fornuddens Caramel, viltblå hona.
Denna hona är jag jätteosäker på hur jag ska göra med. Hon är nämligen blind på ena ögat, antagligen efter skada. Har varit hos veterinären som säger att hon inte lider av detta. Därför funderar jag på att skänka henne till någon som skulle kunna ta hand om henne. Även hon är jättebusig och nyfiken. Märker inte alls av hennes "problem". Riktig mysig tjej. Lite försiktig av sig.

Fudge och Truls säljes för 150 kr styck, Caramel skänker jag bort till rätt hem. Men pris kan självklart diskuteras, det är ju hemmet som är viktigast!

Alla ungar är bettfelskontrollerade, och härstamningsbevis medföljer!

Har många bilder att skicka vid seriöst intresse!

Finns i Stockholm!

FUDGE PÅ BILDEN!

Mvh Henriette
Fornuddens M
öss
Naked Curls (Sphynx)

Uppfödning av möss, reptiler och katter i raserna Sphynx och Cornish rex.

Fornuddens
0

Fina killen Truls!

Mvh Henriette
Fornuddens M
öss
Naked Curls (Sphynx)

Fornuddens
0

Och så lilla tjejen som tyvärr har lite problem med ögat. Det är ögat som syns på bild, andra ögat ser helt normalt och fint ut! Det syns heller inte i solen/när det är ljust.

Mvh Henriette
Fornuddens M
öss
Naked Curls (Sphynx)

Valkyrie
0

Gillar Caramell!
När är de födda? :)

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!

Fornuddens
0

#3 I början på maj! Som sagt är dom lite små, men dom lägger på sig mer och mer  :)

Mvh Henriette
Fornuddens M
öss
Naked Curls (Sphynx)

Fornuddens
0

Kan även tänka mig att skänka bort dessa, men är väldigt noga med var dom hamnar!

Mvh Henriette
Fornuddens M
öss
Naked Curls (Sphynx)

Fornuddens
0

Fudge tingad! Truls och Caramel finns kvar! :)

Mvh Henriette
Fornuddens M
öss
Naked Curls (Sphynx)

Qepta
0

Jisses vad fina ungar!

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se