Ungar

Finns artiklar här inne och även hos kanin.ifokus.
Tycker du bör kolla där inne.
Hur gammal är honan?
Vad är ditt mål med parningen?
Vet du om att du måste sära på hanarna vid 8 veckor så om det blir 5 hanar måste du ju ha 5 burar, 1 åt de var eftersom de inte kan vara tillsammans.
Honor kan därimot vara tillsammans.
Mamman sköter ungarna själv men håll koll eftersom man ibland kan behöva stödmatas.
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!
Målet är väl hoppkaniner och jag tror ganska starkt på det. Även fast ingen av dem är högt klassade så har jag lite förhoppningar. Brumma hoppar superbra hemma men har lite problem på tävling då hon bara vill upp i famnen istället för att hoppa.
Nemos ägare har inte tävlat något med honom men jag har fått hoppa honom några gånger och han är en supertrevlig hane.

Viktigt att tänka på är att hålla koll på så att ungarna är inne i boet när dem är nyfödda och inte har så mycket päls.
Hamnar dem utanför är risken rätt stor att dem dör.
Mer att tänka på att när du ska ta ungarna första gången är det väldigt viktigt att du luktar Brumma, det bästa är om du stoppar ner händerna i kaninbajs och kaninkiss.
Hur äckligt den än låter. 
Lycka till!
MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.
" Everybody needs inspiration "

Vad roligt med smått. Kaninhoppning låter så kul, det ska vi försöka prova nångång.
Jag har haft hannar ihop längre än 8 veckor utan problem. När honorna däremot blev 12 veckor så slogs de, så alla varianter finns.