Dvärgkaniner iFokus

Dvärgkaniner

Etikettbur-och-skötsel
Läst 1603 ggr
zatanica
0

behandla utebur innuti

Hur har ni behandlat era uteburar invändigt? Ni som har målat vad har ni använt för färg? Den måste ju vara giftfri och "gnag" vänlig om kaninen får för sig att gnaga.

Någon form av behandling känns det som man behöver göra då det kommer komma fukt och kiss med mera hur man än gör.

Byggde en ekorrbur för ett par år sedan klädde då in bottnen i vaxduk men det var ingen höjdare i längden.

kaningodis
0

Jag har målat med kallasfalt som är fuktavstötade. Om kisset har hamnat utanför toalådan så har det blivit ett lager på kallasfalten dvs det tränger inte in i trät.

Det är ganska dyrt men det gör så att burarna håller längre.

Kastanjegårdens Kaniner

Jonaflax
0

Finns även en lack som jag tror heter Ladugårdslack.

Kika på Granngården. Den ska vara lättare att måla med än kallasfalten, och är gjord för djurhållning.

**Besök mina kaniner på hemsidan och i bloggen. **

duumle
0

jag har någon färg som inte är giftig, kommer bara inte ihåg vad den heter… dom har gnagt lite på färgen men det var när dom fick den (2 år sen) och dom lever ju fortfarande?

Valkyrie
0

Kallasfalt är bra, jag ska ha det i min bur :)

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!

duumle
0

har hört om kallasfalt hela tiden typ, va har det för färg egentligen? Tungan ute

Hermelina
0

Kallasfalt har jag också.
Det är som asfalt, fast flytande helt enkelt :P Finns på de flesta byggvaruhusen som även säljer färg. Inte alls farligt dyrt tycker jag. ;)