Dvärgkaniner iFokus

Dvärgkaniner

Etikettbur-och-skötsel
Läst 1539 ggr
Emzen
0

Bild på era burar, tack!!

Hej

Jag ska försöka mig på att bygga en kaninbur under sommaren. Det är första gången och behöver lite inspiration. Det hade varit roligt om ni ville lägga upp bilder på era uteburar så jag kan få lite tips Skrattande

Gärna lite tips på vad jag ska tänka på också…

/Emma

Nickel
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Såhär ser två av mina burar ut. Om du ska ha en lucka på framsidan så gör inte så att man öppnar den uppåt.  Sjukt jobbig eftersom den inte kan vara öppen av sig själv..

conejos
0

#1 fin bur och kanin.Ett tips är att knyta fast ett rep på luckan och en spik på buren så kan man knyta fast den där när man ska "gräva" i buren,ta fram kaninen och städa och sånt!:)

//sofie,medarbetare på hermelinkanin.ifokus

www.sofieskaniner.weebly.com

www.tallstigenkaniner.blogg.se

Nickel
0

#2 Ja, jag har tänkt göra det men sen har jag aldrig orkat, så jag använder inte den luckan, men på min andra har jag att man öppnar som en dörr och det är väldigt praktiskt och mysigt :)

Emzen
0

#1. Åh, vilken fin bur.. Ser verkligen välbyggd och gedigen ut.

Tack!

Emmsann
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Denna buren byggde pappa åt mig och alla mina ninisar och den rymmer runt sex styckna kaniner (Det bor sex st i den nu). Dock är det är ramp mellan våningarna nu. Den kostade runt 2000 kr att bygga och den är vatten och vind tät. Storleken på den är ungefär 160x60 cm!

//Emma