Välkommen till oss Tuva!
Igår fick vi hem våran lilla hermelinhona som vi tingat från Blåvikens kaningård.
Hon är 7 månader gammal och underbart söt. :)
Dock är hon ju just nu i det vi här hemma kallar för "fulåldern", så vi tror att hon kommer bli ännu finare i framtiden.
Tyvärr verkar det som att hon inte har fått så jättemycket uppmärksamhet tidigare, så hon är ganska blyg/rädd tex. när man ska ta ut henne ur buren och liknande (har iofs bara gjort det tre gånger än så länge då vi låter henne vara ifred nu den första tiden), men hon är snäll och ligger gärna och gosar i famnen.
Tog även ut henne en liten stund idag i en av våra rasthagar, och det tyckte hon var väldigt spännande. :)
Jag tror mycket på henne, och vi hoppas att hon kommer att komma med fina utställningsresultat och bli en fin mamma senare. =)

Nej gud så vacker!
Är inte personligen glad för hermeliner, men just i havanna är dem oemotståndliga!
MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.
" Everybody needs inspiration "
Ja, personligen är inte hermelin min favvoras heller, men min kära sambo (lill-jarven) älskar dem så det är det vi föder upp och jag gillar dom mer och mer. Tycker också att havanna är grymt snyggt på hermeliner. ;)
Kan lika gärna komentera här också ;) Hon ser ut att vara superfin! ^^

Hon ser jättefin ut!
Så underbar liten tös!
Har också en hona i den sk "fulåldern" och i hennes fall stämmer det in rejält. Men jag hoppas att det bara varar en kortis!
//Emma
Ja. Hon har gjort en massa framsteg nu under de få dagar hon varit här. Nu får man klappa henne i buren utan att hon springer iväg, och kan lyfta upp henne utan det minsta sprattel tex. :) Känns jätteskönt.
#7 Haha, ja.. det är inte lätt när dom är i den åldern. Men det brukar ju gå över på några veckor :D
#8 Härligt att höra att hon gjort framsteg! Det är sånt som ger belöning för mördan och det ger en lyckorus i hela kroppen :)
//Emma

Gud så underbar! Samma som #3 gillar jag inte hermeliner så mycket men i havanna då är dom helt underbara!
Mvh Maia
#9 Ja, jag tror att det här kommer bli jättebra tillslut. Vi får ge henne lite tid bara. =) Som sagt var har hon redan gjort framsteg, och hon är hela tiden snäll. :)
#10 Ja, jag håller verkligen med. Som jag skrev tidigare så är inte hermelin min favvoras heller, men jag tycker om dem mer och mer och tycker att dom är jättefina i havanna. =)