(K) Teddyvädursunge
Söker en teddyvädursunge som kan flytta hem till mig i sommar :) Den ska helst vara lev. klar till juni/juli men kan också vänta till augusti. Kön eller färg spelar för det mesta ingen roll, utan det är temperamentet som är det viktiga. Wiener eller ej spelar heller ingen roll.
Det jag har att erbjuda är en utebur väl skyddad mot väder och vind, en stor gräsmatta och massa kärlek och omvårdnad. Har ingen annan kanin så lillplutten kommer få massor med uppmärksamhet. Har kaninvana och är van vid pälsvård.
Är pälsallergiker, men har aldrig känt av kaniner. Kommer dock ändå låna en kanin från Nallegården ett par månader för att vara helt säker. Har bara haft dvv förut. Bor i Umeå (norrland). Du kan nå mig på: nadjaflickan@live.se
Putt :)
www.moangsvagenskaningard.se och www.solvikenskaniner.se tror de har kullar i början/mitten på juli och de båda bor i Norrland, sedan länkar de också till andra teddyuppfödare också:)
/Isa
Som du säkert vet har jag två planerade kullar :)
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
#2, Tack för svar! Dock håller Moängsvägen inte till i norrland… ^^ Har redan kontakt med de två, men kan alltid kolla deras länkar som du säger :)
#3, Jadå, det vet jag! ^^ De blir lev. klara i augusti väl? :)
#4 Ja precis :)
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!

Varför inte testa på en rexpälsad? De fungerar oftast bra till allergiker och väldigt bra för mig men de bor även utomhus för säkerhetsskull :)
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!
#6, Visst har tanken fastnat på en rex! Och om det inte skulle fungera med teddy skulle jag absolut kunna tänka mig en :) Men jag har en kärlek för lurviga djur. Har redan en pälsboll till hund här hemma (som självklart bor inne då) och det fungerar hur bra som helst :)

www.teddykaniner.ifokus.se :)
7# Okej,man har ju hört att teddysar också kan vara lite bättre för allergin.
Hoppas du hittar en fin teddy.
Men det är bra om du testar eller lånar någons istället för att köpa och sedan sälja den för att det inte fungerade.
Rest in peace Valkyrie!
#8, Jodå, jag vet redan om sidan ^^
Det har jag aldrig hört :o Fast jag har också hört att långhåriga katter ska vara mer "allergivänliga" än korthåriga, och det verkar stämma för mig iaf.
Precis :) Fick idén från Louise på Tussilagons och tycker den är väldigt klok. Själv hade jag aldrig tänkt tanken att jag inte skulle klara av en teddy, eftersom jag aldrig känt av kanin innan ;o Man fastnar lätt i gamla tankemönster, haha.

9#Ja :)
Så du tänkte låna kanin, från louise då eller? :)
Rest in peace Valkyrie!
#10, Nej, hon bor för långt bort. Jag kan låna en lejonhuvad dvärgvädur (som inte fällt än) av Angelica på Nallegårdens kaniner :)

11# Okej :)
Rest in peace Valkyrie!