Dvärgkaniner iFokus

Dvärgkaniner

Etiketthälsa-beteende-och-sjukdomar
Läst 1750 ggr
zatanica
0

vitakraft

vad tycker ni om vitakrafts kaninpellets? Det är typ det enda som går att få tag på här i stan om man inte ska ha hemska gnagarblandningar eller lösvikts pellets?

minkaninester
0

Vad står det där bak på förpackningen?

MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.

" Everybody needs inspiration "

Valkyrie
0

Har ni ingen granngården? Synd att det inte finns bättre foder.
Ni måste väl ändå ha mer foder än gnagarblandning?
Cuni complete, star edel, Rabbit royale? :)

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!

Jetaime
0

Fråga vad det är för lösvikts pellets? (om det är typ i djuraffär eller nått?) :) Ibland kan det ju vara typ stampe eller nått liknande.

zatanica
0

Vi har en grangården men de slutade att sälja djurmat( katt/kanin) för ca ett år sedan. Djuraffärer har vi tre små, den ena ska man undvika att handla i då de dels har dåligt utbud samt inte tar väl hand om de djur de har. Den andra är ny öppnad och därav dåligt utbud. Den tredje letade jag länge i efter kaninmat. Frågade även om de inte hade något anat att välja på.

Men vilket foder rekommenderar ni? Har jag tur kanske de kan ta hem det åt mig om jag fråga.

Emmsann
0

Jag skulle beställa från internet om jag var du! Jag har granngårdens pellets för kanin och marsvin och det har mina kaniner levt på igenom alla deras år och det funkar jätte bra! Så internet är något att rekommendera! Visst, det kan bli liiite dyrare, men hellre att kaninen har bra mat än dålig liksom ;-)

//Emma

Emmsann
0

Måste bara tilläga att sidan  är www.djurfoder.nu (Vet dock inte hur "bra" dom är på leveranser osv. och jag har inte hört några recensioner på sidan, någon som vet lite om det kanske?) och att det jag ger mina kaniner är Carrier!

//Emma

zatanica
0

jo kikade efter sidor som sålde foder och kom på att foderbilen finns. Tackar för tippset och ska kika in där genast.

Emmsann
0

#7 Låter jätte bra! Ibland kan den lilla extra kostnaden, om det inte blir billigare att köpa från internet, vara värd det! Hoppas du hittar ett bra foder till dina kaniner nu :-)

//Emma

zatanica
0

De hade stampe på foderbilen, men det var slut för tillfället :(

Någon som har beställt från foderbilen och vet hur det funkar om de är bra?

Valkyrie
0

Kollade in foderbilen, känner inte igen något annat foder än stampe så jag skulle nog hellre vänta och köpa det.
Så får du antingen inte ge pellets alls eller så ger du det du har nu.
Kaniner klarar sig bra utan pellets eftersom deras kost mest ska bestå utan hö.
Dock så är det inte bra för kaninungar att inte äta pellets då de behöver det i början.

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!

zatanica
0

Har nu letat mera info om foder till kanin. Endel verkar använda pellets som är gjorda för andra djur, exempelvis häst. Vad är det man ska titta efter som ett foder ska innehålla till kanin? Hög fiberhalt kan jag tänka mig, inte för mycket fett eller socker.

Helst skulle jag villja ha ett svenskt foder, gärna krav/ekologiskt, försöker googla för att  hitta något. Men ni kanske har några tipps här?