Måste man skölja maskrosbladen?
Nu när maskrosorna växer så det frodas så undrar jag om jag måste skölja av dem innan jag ger min kanin dem?
Plockar bara på vår baksida. Inga avgaser så långt ögat når!
Jag undrar bara för när hon går ute så äter hon ju det som finns utan att det sköljs av!

Ifall man plockar löst, hade jag nog valt att skölja av dem för säkerhetens skull, men är det i rasthagen så tror jag inte det är några problem, egentligen inte annars heller.
Man kan helt enkelt göra som man vill :)
MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.
" Everybody needs inspiration "
Ok!
Jag tror inte det är något problem om du vet att inga bilar kör i närheten, hundar har pissat där eller om någon släppt ut någon slags gift nära.
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
Våran baksida angränsar till en skogsdunge så den är garanterad bilfri. Hundar finns det inte där heller för det är mest berg i dungen och inte hundvänlig

Det bästa är ju om du sköljer men om du tar från tomten tror jag det absolut inte är några problem :)
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!
#4 Då skulle jag säga att du inte behöver skölja! 
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Vi sköljer alla blad. Sen verkar hon gilla dom bättre när dom är sköljda i kallt vatten.. dom blir lite krispiga då :P
Då vet jag! Har maskrosor i överflöd på vår tomt så jag behöver inte plocka dem någon annanstanns.
Jag har brukar inte skölja maskrosbladen mina kaniner får. Fast jag brukar inte plocka de brevid bilvägarna direkt… :)
Ger bara mina kaniner maskrosor och maskrosblad som finns i trädgården och då sköljer jag dom inte. Men skulle jag plockat någon annan stanns hade jag nog velat skölja av dom.
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Jag sköljer alltid av maskrosbladen jag ger mina kaniner.
Plockar bara i trädgården så sköljer inte. :)
Emma