Toalett till kaniner
Hej:D Jag har en rumsren kanin, har ni något förslag man kan ha som toalett till dem ?
Jag har underdelen på en hamsterbur (;

Okej :) Men det kan jag inte ha för där i har ja min hamster xD
#2 Haha, okej xD Jag köpte mina kaniner efter att min hamster dött, så här går det bra.. Men du kan säkert hitta en billig hamsterbur på blocket elr nåt ;) Eller ¨så kan du köpa en kanintoallet i en djuraffär =)
#ALLA: Nejj, nejj, nejj! Köp en rollerlåda/rollertrål! Jag använder själv en sådan och den är jättebra! Man kan tömma den enkelt och så!
Fast nu har all kiss o bajs frusit
xD
7# Ja kattlåda fungerar ju oxå superbra!
Jag har en kattlåda, och hörntoaletter. :)

#6 vad är rollerlåda? :)
Jag har kattlådor.
Kastanjegårdens Kaniner
#10: En rollerlåda/rollertrål är en sån som man har när man målar ex. väggar och använder en roller(pensel).
Du vet en sån plastlåda som man rullar rollern i när det är för mycket färg på penseln? 

Kattlåda är bäst om den går fritt i rum! :) Är stor och rymlig, lätt och hitta till.
MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.
" Everybody needs inspiration "
#13: Aah, fast jag har utekanin då! ^^

#14: jaha men då finns det sådana speciella kanin toaletter som man kan köpa i de flesta djuraffärerna ! 
MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.
" Everybody needs inspiration "
15# Okii 

Jag har en liten typ plast låda med spån i :) Annars finns det ju hörntoaletter i djuraffärer. Tyvärr funkade det inte på min kanin då han sover i sin xD
Jag har vanliga kattlådor ^^ Lite mindre än vanliga bara, finns att köpa för 50kr på djuraffärer, brukar byta dem när det behövs :D Finns också på Ullared och Rusta och sånt ;)
Emma

Okej :D
Kattlådor i olika storlekar.
Han föredrog de större framför de mindre. De som såldes som kaninlådor tycker han är alldeles för små (trots att han är så liten!) och hörntoaletten begrep han sig inte på alls, har den som "höhylla" nu istället.
Men numer gör han bara ifrån sig i buren, de övriga lådorna sitter han bara och äter i, vet inte varför.
Hade tidigare en sån där hörntoalett som jag köpte på djuraffären. I början kissade hon i den men den var lite för liten så när den blev för blöt kissade hon på andra ställen.
Efter ett litet tag använde hon den som sovplats och kissade på andra ställen. Nu struntar jag i allt vad lådor är. Hon föredrar två hörn i buren. Det är lika lätt att plocka bort kisset där som i en låda. Tycker hon att det är för blött så raffsar hon själv bort kisset.