Amazing bunnys
Hittade ingen som hade gjort en liknande tråd.
Detta är verkligen något som jag ochg Willbur ska kä'mpa för. Kanske inte exakt, men man klan ju alltid försöka :D
N¨ågot trick med klickern boprde väl kunna gå in i hjärkontoret på honom :D
Här länblen till våra "gudar" :D
TRror ni det går att skola om en 1åring från det vui håller på med nu opch hoppa över till klicker träning?

#1 jag tror det faktist…
/Johanna.
Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡
Kaninblogg♥♥♥
"För världen är du någon,
men för någon är du världen."
#2 Man kan ju aldrig göra mer än föröka :D
Såg du den ur söta videon? 

#3 Inte här men jag har sätt den i innan, ja du kan ju alltid försöka, hoppas det går :)
/Johanna.
Kaninblogg♥♥♥
Flyttade inlägget.
Denna lilla film har jag sett på flera gånger och jag blir jättesugen på att prova med någon av mina kaniner men det har inte blivit av än, vet väl själv om att det kommer att kräva tålamod så har inte orkat ge mig på det än :P
Om du har tålamod, tålamod, tålamod och massvis med godis (något som din kanin tycker om, kan vara pellets, frukt mm) så tror jag att du kan lära din kanin några trix ^^
Det första du bör göra är väl att koppla klick-ljudet till godis skulle jag tro och sedan bygga på. Tänk på att inte hasta dig fram utan gå långsamt fram.
Kastanjegårdens Kaniner
#5 Tacki för tipsen. Jo ahnb är lite svår med godis dock xD dte var klättare när han var mindre nu villö han baar stryka hakan på gopdiset, och gillar tp inget annat än sallad och det mjuka i gurka, iböand går det när han är ritigt riktigt hungrig med "nya" saker ibland vill man bara trycka indte i kärften på honom så han fattar liiite snabbare att dte faktiskt är gott. Sen är tydligwn allting oliak gott hela tide, och han älskar att ha sele på sig , ahah ^^ ja han är verkligen inte lik mi9n förra han hatade sele och åt alltiong :D
Men dte willbur älskar mest är hö, men det känsn lite tråkigt att belöna honom med hö dock,. Men får se, han lyssnar mycket på rösten om man berömer honom,så kompletterar 210% med rösten då han oftra blir irriterad om han ska få godis, så hoppas han blir lika lyhörd på klikern …får se om dte kanb vaar något för honom. Tänker ändå test på råttorna med klicker de kommer säkert älska den.

Det är jättelätt att lära, men man får ha lite tålamod.
Här är jag och min kille Chewie
http://www.youtube.com/watch?v=dXLE2fYewWg
Jaghade ingen klicker då. Får spela in en ny film med honom och Mary, de gör söta grejer tillsammans (hoppar över varandra)
www.freewebs.com/gypsymice/
http://pehpsii.blogspot.com/

#7 hur gjorde du utan klicker då?
Han var ju fantastisk!
/Johanna.
Kaninblogg♥♥♥

#8 jaghade den plastskålen där och la en liten bit pellet/torkad morot i där (som du ser på filmen). Egentligen blev pricipen samma för han hörde "klirr"ljudet direkt godisen trillade i där, så det fungerade ju i princip samma som klickern
Jag blir alltid så sugen när jag tittar på dessa filmer, klicker har jag hemma dock hinner jag inte alltid med själva träningen. Tålamod är något som krävs runt detta ämne!
#7 shit vad duktig han är!
/Isa
Herregud så duktigt lite chewie :D
Då vet man att det går iallafall :D
Jag har en kjlicker hemma nu iallafall ^.^
Så får se hur det går, han öär lite kräsen ibland men han lyssnar ju mycket på en, tackat och tar emot liksom :D
Shit hoppas man lan komma en bit på vägen iallafll…iom han gillar det vill säga, haha :D
Du får gärna ge lite råd , hehe ;)

Tricket är att i början att ge massa beröm redan när de börar göra lite rätt. Dvs även om de inte snurrar hela varvet runt om man ska lära dem snurra så säg duktig redan när de börjar gå ch halvvända sig lite. Och sen bara göra om och göra om och göra om. OCh framförallt att aldrig fya dem, för då ställer de sig negativa till hela grejen med att göra tricks. (de kan inte särkilja att de blir fyade för att de gör fel utan kopplar det till hela situationen)
Tränade en del tricks med min hankanin Curry. Han kunde snurra, hoppa upp på saker, stå på bakbenen och inkallning. Han kunde säkert ha lärt sig massor, men tyvärr dog han för en tid sedan…
Funderar på att börja klicka in honorna också när jag har mer tid & ork över, speciellt ena honan kommer nog bli väldigt svår att samarbeta med. ^^
Det är väldigt roligt och djuren får bra aktivering på det sättet, då de får arbeta lite med huvudet innan de fattar vad man ber av dem. ;)
Viktigt att komma ihåg är att bara träna i korta stunder, så att kaninen inte tröttnar.
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)
Ååh va duktiga dom var! Nu blir jag sugen på att träna mina kaniner lite, men antar att det inte funkar med dom x)

Har sett på denna väldigt mycket haha.
Tycker den är lika cool varje gång. :)
MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.
" Everybody needs inspiration "

Otroligt coolt, tror att man kan lära det bara man har mycket tålamod =)
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!
Min kanin har gjort stora framsteg på kort tid han kan när han är hynbgig och på humöpr 3 trick jag hunnit lära honom sen jag la upp tråden.
Pussa mamma & stå upp :) han är jätte dukyigt och gör allt för klicker….riktigt tänker efter på vad det är han ska göra typ :D
Helt underbart.<3
Min älskade DUKTIGA willbur =)