Dvärgkaniner iFokus

Dvärgkaniner

Etikettavel-och-ungar
Läst 1651 ggr
teddykaniner
0

Hjälp, 1 unge!!

Hej!

Júst när jag kom ut till kaninförrådet såg jag att en liten nyfödd kaninunge kröp lös på golvet, utanför mammans bur. Mamman är en lejonhuvad kanin, och har då fått denna unge.. hon har gjort ett fint bo med massa päls och men tomt. Och denna unge måste ha fötts utomhus eller kravlat sig ut. Den är halvkall så just nu skriver jag med ena handen och värmer upp ungen i den andra handen.. men jag tvivlar på att den kmr klara sig, vad tror ni? KAN ju hända att honan får fler, man vet ju inte, men hon satt bara utomhus och åt..:S

(buren är direkt på golvet, med strö under då alltså och ett hus att föda ungarna i..:P) med galler då som ungen måste ha krypit igenom..

Mvh!

Med vänlig hälsning,
Jenny

teddykaniner
0

( ja pappan e lejonhuvad han med för den delen )

Med vänlig hälsning,
Jenny

DEMNJA
0

Hur har det gått?

Vad håller det för grader i kaninförrådet? Nerkylda ungar kan absolut klara sig, men det underlättar ju naturligtvis om det också finns syskon som kan sprida lite värme.

Lite sent nu att komma med tips, men att lägga nerkylda kaninungar på en varm vetekudde med en gosig varm fleecefilt över fungerar bra för att värma dem.

Hälsningar Anna

Medarbetare på Jättekanin ifokus

Rosågårdens kaniner

teddykaniner
0

Tack! Det har gått bra, nu inatt fick honan 3 till ungar, men de är mycket mycket större än denna unge.. :S

Den har klarar sig såhär långt, flyttade den till en annan kull där ungarna var ca. 1 v och 5 dagar, där var den tills imorn. Den har nog fått mat där med, men lite nerträngd har den nog varit.

Undrar om det är nåt fel med den?? Den har en tjock mage just nu, de andra ungarna med, men de är ändå dubbelt större än denne.

Och den liknar inte en mupp heller :S

Med vänlig hälsning,
Jenny

lillaisa
0

#3 Så länge den inte ser svag/tunn ut tror jag inte det är någon fara:)

Kanske lite OT men, kommer ungarna säljas och var finns dem isf?(a)

/Isa

teddykaniner
0

#4: Okej :) Jo de kommer säljas sen, www.teddykaniner.com

Vi finns i Finland :/ Men transport till Norra Sverige finns iaf. :P

Med vänlig hälsning,
Jenny

lillaisa
0
#5: ser den ut att klara sig?:) hur brukar transport gå till? Jag bor i Umeå, men har inte möjlighet att fara mer än någon timme utanför så ja, hur gör man med transporten?

/Isa

lillaisa
0

#6 Vet inte varför texten blev sådär men..:P

/Isa

teddykaniner
0

Hehe okej :) Hm, vi ska själva upp till Haparanda så det är vi som skulle leverera den ^^.

Den ser nog ut att klara sig, iaf igår. Har inte kikat på dem än idag.

Är du alltså intresserad av en lejonhuvad sötis? :P

Med vänlig hälsning,
Jenny

minkaninester
0

Vad skönt att den verkar klara sig, hur gammal är den nu?

MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.

" Everybody needs inspiration "

teddykaniner
0

Den e född 26 april..:) Och den lever nog ännu. Men är fortfarande nog minst..:S

Med vänlig hälsning,
Jenny